Tråd: Nye naboer
View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei!
Leiligheten over oss ble kjøpt av en privatperson som har leid den ut de siste 8 årene. Nå nylig flyttet de gamle leieboerne ut og nye kom inn. Dette er en utenlandsk familie med to handikappede barn. De er såpass handikappede at begge går på spesialskole, det kom nettopp en forsyning med tre forskjellige rullestoler, den ene blir hentet av drosje, og den andre blir hentet av en lærer fra skolen med en spesialvogn (far går ikke til skolen med barnet sitt som ligger 5 min unna). Det ene barnet/ungdommen har en form for handikap som gjør at hun ikke går normalt. Hun går derimot veldig tung og det rister nesten i hele leiligheten når hun går rundt over oss. Han andre bare småløper.

Men, det er et forferdelig leven fra disse. Skriking og dunking om nettene etc. Jeg begynner å skjønne at disse egentlig ikke burde bo i en slik type leilighet når du har 2 barn med handikap da det er støyende for naboer og det ser ut som hu ene er på vei til å falle ned trappa hver gang hun går ned.

Ingen av foreldrene jobber, begge går hjemme og jeg tipper begge lever på stønad fra NAV. Leiligheten blir nok også dekket av NAV/kommune.

Så er spørsmålet, er det forsvarlig at de kan bo som dem gjør? Jeg ser for meg at de heller burde bo på bakkeplan. Er dette noe jeg kan ta videre? Har jeg en sak? Og hvem skal jeg isåfall kontakte? Fint om noen kunne opplyst meg litt rundt dette!