View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Åja, som ekstra informasjon så snakket denne fyren MAX 5 minuuter med "sivil politiet"
Vis hele sitatet...
Altså.. Jeg har bare vært borti ett tilfelle selv, samt lest om en del. Jeg sier ikke at det er klin umulig, men det er veldig usannsynlig. Bestilte selv ganske store brukermengder av diverse ting selv, eneste gangen jeg fikk trøbbel var når jeg bestilte fra utlandet. Innenlandsforsendelser blir så og si aldri tatt, med mindre det er noe som lukter eller det er uuutrooolig dårlig stealth, eller en kombinasjon av begge. Dette er igjen dårlig butikk og blir ofte lagt merke til og sagt i fra om fort. Hvis det er som han over sier, at det er en utenlandsk selger som har sendt over grensen så er første stopp tollen.

De anmelder og politiet tar det derfra, personen vil få postsperre på 6 måneder (det vil si at alt av utenlandsk post sjekkes) Fikk dette selv, og det gikk fortsatt fint å bestille så lenge det var innenlands. Deretter må de jo opprette sak, de tar enten kontakt på telefon hvor de inkaller til avhør eller så tar de et razzia, alt etter hva dem har ressurser til. På sistnevnte beslaglegger de gjerne telefoner og datautstyr og går igjennom. I de aller fleste tilfeller så henlegges slike saker, jeg fikk to utenlandske bestillinger stoppet samtidig, fikk et razzia lenge etterpå og nektet å gi en forklaring annet enn at jeg ikke visste hvorfor de var her engang. Fikk to brev om at to saker var henlagt en uke etterpå.

Nå. Hvor mye av det stemmer med det kompisen din sier?
Sist endret av Marriese; 4. januar 2019 kl. 01:18.