View Single Post
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Nå er vel kanskje de fleste dps'r i landet belemret med ventetid, eller de må skyffle ut pasienter som egentlig hadde trengt noen uker til om de får inn akutttilfeller som må få rangen, så jeg tror kanskje det du sier faller på egen urimelighet? Selv har jeg flere ganger hørt medpasienter si det motsatte, at de føler de blir satt på for mye medisin ved innleggelse, slik at de føler seg nummen, tung i kroppen og lat i hodet. Pleier ikke å følge opp slike utsagn så jeg vet jo ikke hva de står på, kan kanskje være komboen som gjør det? Men jeg tror ikke at dps kniper på pillene for å sørge for egen jobbsikkerhet. De har sikkert en faglig begrunnelse når de bestemmer medisinering. Dog er jo leger også bare folk, så de kan trenge litt hjelp og veiledning, at pasienten gir en så korrekt beskrivelse av sine problemer og omfanget av dem slik at legen kan finne korrekt medisinering.

Noe jeg selv har sett på dps døgn er at det ofte blir mest kontakt med primær kontakt eller hjelpepleiere eller sykepleiere. Overlege, psykiater ser man sjeldent noe til, derfor kan problemer bli underkommunisert. Pasienten forteller om problemer til dagkontakt, som bringer det til primærkontakt som så snakker med medisinansvarlig som igjen tar saken om med overlegen. Ikke sikkert alt kommer korrekt fra da.
Vis hele sitatet...
Det jeg sa var satt litt på spissen ja :P Litt fordi jeg har bare negativ erfaring med de.
Men når det kommer til medisiner vet jeg kun av folk med ADD/ADHD som får piller på dps. Ellers går det stort sett via fastlege får benzo osv.
Jeg fikk anti deppresiva (flere ganger, forskjellige typer) men det hadde ikke effekt på meg, bare masse bivirkninger og null søvn.
Om du har selvmordstanker burde det vell ringe ei bjelle til de som behandler TS, bli holdt under oppsyns/tvangsinnlagt. Skummelt og medisinere med noe som helst da man ikke vet om det blir bedre eller værre uansett om det er benzo eller Anti dep. Benzo funker der å da men kan bli værre etterpå, anti dep kan gjøre det generelt værre etter min erfaring.

Sitat av Deagleflyndre Vis innlegg
quetiapin skal da så visst ha effekt på deg om du så veier 200 kilo. Er vel et stoff du kan slå ut elefanter med, dette gjelder vel alle antipsykotika. Har du gått på quetiapin lenge og funnet ut at det ikke funker, kan jo være greit å prøve. Noen mener det er drittstoff andre ikke. Flere raporterer at det hjelper mot angst.
Vis hele sitatet...
Jeg brukte quetapin mot angst uro, men da delte jeg en 25mg i 2, men de har ikke delestrek.
Sist endret av NokErNok; 29. oktober 2020 kl. 17:54. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.