View Single Post
Sitat av Vontalo Vis innlegg
Så mye søppel i denne tråden.

Trådstarter; du har "helt rett" nå og er på "moralsk høygrunn" til å ta tak og rette opp i saken. Men gjør det skikkelig, rolig, og ikke drit deg ut med å gjøre noe dumt som gjør at motpart plutselig blir "øverst" likevel og kan få deg straffet. Snakk med folkene han rolig og objektivt om det som har skjedd.


For dere trash folk som argumenterer pengene; det spiller ingen rolle hvor lite eller mye det er. Rett skal være rett. Å bli svindlet er ikke noe som en skal "la passere og glemme", for en tapermentalitet å innebygge.



Her er eksempelvis en milliardær som nektet å betale en regning på 600 kr fordi den var feil: https://www.dn.no/eiendom/trygve-heg...-kr/2-1-329987

Når en avtaler noe om kjøp/salg, lager kjøper og selger en forpliktelse. Selger er forpliktet til å levere en vare/tjeneste som kjøper er forpliktet til å betale for. Da kan ikke den ene parten lyge og trekke fra avtalen og ende med "høhø du ble hustla mann" etter at den andre parten har opprettholdt sin del. Det er svindel og ulovlig, og ikke noe som er plass til i vårt siviliserte samfunn (bortsett fra underholdende filmer som ikke samsvarer med realiteten).

Trådstarter har da loven på sin side, og rettssystemet i ryggen for å ordne opp i dette. Bare fortsett rolig og fint og du vil få pengen dine tilbake, og "svindleren" vil se ut som en klovn.
Vis hele sitatet...
Før en gjør noe som helst så burde en med 100% sikkerhet vite at det er den personen som står bak Finn anonnsen også. Vet en dette med 100% sikkerhet? For hvis denne tyven har «lånt» Finn profilen til en annen og en starter å trakasere / spre dårlige rykter om en uskyldig person, hva skjer da? Vi vet jo tross alt at personen stjeler, så hva som har blitt stjålet tidligere..

Sammenligne med en milliardær som sikkert vil betale millioner i advokatutgifter, og la alle andre gjøre arbeidet for seg, vet jeg ikke om blir helt rettferdig sammenligning?

Nei, det er ikke selve beløpet det handler om, men like vel kan det fort koste, både tid og penger. Så mange ville nok sett det an.

Ja, så har en jo de som ville dratt sporenstreks opp for å banke fyren, og bruke masse tid og penger på det. Når det da viser seg at det også er snakk om ID tyveri.. Så sitter en der. Har både blitt svindlet, brukt mange flere kroner i reiseutgifter enn hva en faktisk har blitt svindlet for, anmeldt for grov vold fordi en har knust kneskålene til en uskyldig person, blir saksøkt selv og må betale erstatning.

En anmeldelse og eventuelt kontakte advokat/ forliksrådet vil vel være rette veien å gå.

Er en ikke mann nok å si ting på norsk, fordi det «skjules» bedre på engelsk, så burde en vel heller la vær. Det handler om penger her også (siden det ikke er sikkert at saken går i TS favør heller). For da å kalle de som gjør TS en tjeneste, ved å si at beløpet er for lite til at de ville dratt det helt til veis ende, for søppel mennesker. Var vel kanskje noe drygt?

Blir jeg svindlet for en 50-øring gidder jeg heller ikke levere inn anmeldelsen. Så får jeg bare være ett søppel-menneske da. Da benytter jeg heller den tiden på familien. Sikker på at familien ikke betrakter meg som ett søppel-menneske fordi jeg synes de var verdt all den tiden, fremfor å kjøre full sak. At jeg har hele rettsystemet i ryggen da kunne bare ikke brydd meg mindre.

Prioritering vs prinsipp!
Sist endret av FranZe; 13. november 2021 kl. 04:28.