View Single Post
God kveld.

Jeg vil rett og slett bare lufte et tema jeg har fundert mye på. I Norge er som kjent cannabiskulturen forholdsvis liten og stort sett uglesett i samfunnet. Strafferammene for bruk, salg og oppbevaring av cannabis er også rimelig strenge. Én av fire nordmenn har prøvd cannabis, men jeg antar at også svært mange av disse hadde reagert negativt på å bevitne cannabisbruk.

Jeg regner med at mange av oss begynte å røyke mens vi fremdeles bodde hos foreldrene våre. Da er det ikke alltid tilrettelagt for å røyke innendørs i det hele tatt, og man måtte forlate husets fire vegger for å nyte en joint. Mange gjemmer seg for eksempel langt ute i skogen når de skal røyke cannabis.

Min metode var alltid å late som ingenting. Så lenge man ikke virket mistenksom, ble man aldri tatt. Jeg har oppgjennom årene røkt cannabis gatelangs i sentrum på utallige byer, utenfor kjøpesentra og andre plasser der det generelt ferdes mye mennesker. Jeg har selvfølgelig aldri stått midt opp i en klynge, men ofte ikke mer enn 10-15 meter bortenfor. Hvor sannsynlig er det at noen faktisk ringer politiet? Hvor sannsynlig er det at de rykker ut? Ville du ringt politiet?

Kjør debatt!

Per dags dato har jeg fremdeles aldri blitt tatt.