View Single Post
Trådstarter
34
Sitat av ftp1337 Vis innlegg
Svaret du søker vet du nok selv.. Veier det positive mer enn det negative.. eller viceversa? Gjør han deg lykkelig? Smiler du tilstrekkelig? Gleder du deg til å møte kjæresten din? Får du nok orgasmer? Holder han sine løfter? Får han deg til å le og smile mer en du eventuelt gråter eller bekymrer deg..? .. alt dette vet du jo faktisk best selv..! så synes du skal høre på magefølelsen din.. og våge å tro på intusjonen din, for ingen andre anonyme synsemakere som hverken kjenner deg, ditt liv, din kjæreste eller dine ambisjoner kan gi deg noe særlig bedre svar på spørsmålene dine enn degselv
Vis hele sitatet...
Både og. Han gjør meg lykkelig, vi smiler og ler, har det flott mesteparten av tiden. På en måte kunne jeg på ingen måte ønske meg noen andre enn han - en så flott, smart og sterk mann, som har potensiale til å gjøre alt han bestemmer seg for!

Holder sine løfter - nja. Jeg får inntrykk av at så lenge vi er fysisk sammen (enten hjemme eller ute) så oppfører han seg, men så fort jeg ikke er tilstede så "sprekker det" på en eller annen måte.

Vi har nå hatt enda en samtale hvor jeg igjen måtte konfrontere, og det gikk vel litt som sist. Han er enig i at livsstilen hans ikke samsvarer med det han egentlig vil i livet, at han skal endre vaner osv. Jeg vil jo så gjerne tro på ham - men det skal sies at jeg alltid tar det han sier med forbehold. Han forsøkte å "skylde" en del av oppførselen sin på at jeg er vanskelig (f.eks pga dette at han nå har en veldig kort line, og jeg forventer at han skal si fra hvor han er, ikke forsvinne midt om natten, ikke ruse seg osv). Jeg gjorde det ganske klart at jeg er ikke årsaken til at han oppfører seg sånn som han gjør - han begynte jo med dette lenge før det ble nødvendig at jeg ble såpass "streng" med ham.

Kjipe greier dette her altså. Jeg tror absolutt på at han egentlig ønsker andre ting for seg selv enn det han driver med på, men det er veldig vanskelig å forstå hvorfor han fortsetter med det.

Sitat av Sopphuet Vis innlegg
Flott at du har klart å ha en åpen dialog med han tidligere da. Det virker jo som han har ambisjoner om å gjøre det bra, men sliter ettersom at han stadig driver og ruser seg.

Jeg vil anbefale deg å gjøre enda et forsøk på å snakke med han med en åpen dialog. Du kan prøve den såkalte "XYZ" metoden som ofte blir brukt innen parterapi. Den går ut på at du forklarer hva han gjør, hva det får deg til å føle og hva du ønsker han burde gjøre istedet. Eksempel: Når du er ute på kvelden og ikke forteller hva du driver med eller hvor du befinner deg hen, da blir jeg engstelig. Kan du fortelle meg hva du driver med når du er ute på kvelden? Det gjør det lettere for han å forstå hva du føler uten at han skal føle seg angrepet på noen måte. Om det ikke fungerer, så kan man jo spørre hva det er som gjør at man ikke kan oppfylle det ønske den andre partneren har. Tilbake til eksemplet igjen da: Hvorfor kan du ikke si hva det er du driver med på kvelden? Sådan, så kan man prøve å få en dialog på hva roten av problemet egentlig er.

Nå kan det hende dette ikke fungerer og partneren din sliter såpass at det er veldig vanskelig å snakke om rusbruken. Det er det viktig å vise at man bryr seg og ønsker å hjelpe til slik at dere begge kan ha det bra og oppnå deres mål
Vis hele sitatet...
Det er en god ide. Utfordringen er vel at han sier hva han driver med på kvelden, men det han sier er løgn. Jeg har funnet ut sannheten ved å forhøre meg med felles venner, og *hosthost* f.eks sjekke facebookmeldingene hans og sms. Ikke stuerent, men la nå gå.

Føler på mange måter jeg har prøvd det meste av kommunikasjonstriks, uten at det fungerer særlig godt (eller lenge).

Sitat av Stingray Vis innlegg
Jeg er en slik samboer selv. Eller har iallefall vært, nå røyker jeg bare hasj. 420 blaze it! Uansett... Nå er det slutt mellom meg og hun jeg elsket. Jeg ville virkelig være sammen med henne, men klarte ikke å la være å bruke rusmidler en periode, og gikk gjennom akkurat det samme du beskriver, skjulte det, fikk nye venner, gjeld osv.

Mitt råd til deg er å holde deg sammen med ham. Vis gjerne ham tråden, eller iallefall skap en dialog som nevnt over her, kanskje han da tar hintet og reduserer kraftig for å unngå at det blir slutt med deg.....
Vis hele sitatet...
Hadde han bare røyket hasj hadde det vært helt ok - det gjør (gjorde) vi jo sammen på balkongen tidligere også. Jeg merker at jeg har tatt mer og mer avstand fra rus ettersom han har falt lenger og lenger ned i kaninhullet.

Jeg har tenkt å holde sammen med ham en stund til (jeg tror jo virkelig ikke han ønsker dette), men jeg syntes det du oppfordrer til er litt underlig. Det er ganske hemmende å være partner til et sånt menneske, og helt ærlig: hadde en venninne vært i samme situasjon så hadde jeg nok rådet henne til å baile.
Sist endret av QueenB; 25. mars 2019 kl. 14:06. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.