View Single Post
Siden du nevnte Portugal, jeg har bodd et år i Lisboa, alt av rusmidler er avkriminalisert. Det er viktig at du vet at det ikke er det samme som legalisert.

Der nede kan du ha 5 gram hasj eller 25 gram weed uten få bot eller fengsel. Hvis en portugiser blir tatt med det kan de bli kalt inn til et slags møte, hvor de vil vite om eventuelle rusproblemer. Jeg har blitt stoppa der mens jeg har røyka to ganger og det eneste som har skjedd er at de har tatt greiene mine. Vanligvis gidder dem ikke bry seg om de ser deg røyke.

Prisene på grønt er nesten samme som i Oslo. Hasj er halv pris og bedre kvalitet generelt. Beste hasjen jeg har fått var der. Kokain og andre stoffer har jeg ikke prøvd der nede men jeg vet det er billigere enn i Norge.

Andre steder, Europa: Tsjekkia, Spania, Nederland, sikkert flere.

Asia: Vietnam og spesielt Kambodsja er bra. Ha med noen dollar så du kan smøre politiet om du må. Cannabis, piller, speed/meth, X er tilgjengelig. Kokain er det dårlig med og omtrent umulig å få tak i. Drit i Thailand.

Ellers har du India, der er det visstnok sånn at de har forskjellig lovgivning avhengig av hvor i landet du er. Noen steder kan du få problemer om du blir tatt mens andre steder er det fritt fram for å røyke hasj. Jeg vet ingenting om hvordan det er med andre stoffer der

Så har du søramerika da, der har jeg ikke vært. Har skjønt at i Colombia er dem ikke så glad i folk som kommer dit for å ta kokain, og det er ikke vanskelig å forstå hvorfor.