View Single Post
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Nei engelskærer i utlandet uten papirer, og uten å ha ha engelsk som førstespråk, det tror jeg blir vanskelig. Tilogmed i kina som de siste 20+ åra har hyret inn enorme mengder engelsklærere hører jeg at kravene er blitt høyere.
Vis hele sitatet...
Dette har du helt sikkert rett i. Jeg husker bare at jeg traff en del engelsklærere i Sørøst-Asia for noen år siden, som greide seg ok etter et TEFL-kurs og så jobb. Lønna var luselønn for en nordmann, men nok i landene de bodde i. Kjente til og med folk med annen yrkesbakgrunn som egentlig tjente særs godt, og heller valgte å jobbe som engelsklærer pga. en mer avslappet livsstil (med en joint på innerlomma, basseng på taket av hotellet osv.).

Både som lærer og oversetter gjelder det samme som i all annen business: Gjør din egen greie, ta din pris og jobb for deg selv i stedet for andre. Finn deg studenter, jobb frilans og ta ting derfra.

Uendelige muligheter da. Dette var bare mine umiddelbare tanker. Du finner helt sikkert ut av det, TS. Send en PM om du lurer på noe om å jobbe fra utlandet.

God helg