View Single Post
Problemet er at konspirasjonsteori brukes om veldig mye man før kalte maktanalyse. F.eks. hvordan mediene drives. Folk på venstresiden visste før at de store mediene jobbet for de rike og mektiges interesser. Man tror ikke på reptilmennesker fordi man påpeker eierinteresser, hvordan saker vinkles, hvordan enkelte saker ignoreres, hvordan noen ytterst få nyhetsbyråer forsyner pressen med saker. Tross alt er de store mediene stort sett der vi får vår informasjon om verden fra. Nå kan man blir kalt konspirasjonsteoretiker for å påpeke noe så åpenbart. De som prater høyest om konspirasjonsteorier har ofte en stor mangel på kunnskap og lite utviklet kritisk tenkning.
Så finnes det de som snakker om reptiler og alt sånn, klart det. Men man må huske at konspirasjoner skjer hele tiden. Snakker liksom ikke rike mennesker sammen?
Så er det konspirasjonsteoriene de store mediene støtter, f.eks. alle sakene om de slemme russerne som hacker alt mulig, alltid/oftest med helt elendig med kilder.
Så jeg vil oppsummere med:
- Det finnes konspirasjonsteorier, og det finnes kritisk tenkning/sunn fornuft/maktanalyse
- Noen konspirasjonsteorier støttes åpenlyst av medier og vestlige myndigheter
- Konspirasjoner/sammensvergelser skjer i praksis hele tiden
Når det gjelder Covid-19(84) er det så mye som ikke henger på greip at det er helt naturlig at folk begynner å lure. Det handler om tiltak sammenlignet med faktisk farlighetsgrad (hvor mange smittede som faktisk dør, helsetilstand og alder på de som dør osv.).
Jeg er også litt overrasket over hvor lite kritiske Freaks medlemmer er, tydeligvis er ikke psykedeliske stoffer så bevissthetsutvidende.
Hvis jeg var en person i myndighetene med mye makt, eller en forretningsmann med stor innflytelse, så ville jeg vært glad for at meningsmotstanderne mine ble satt i bås med folk som Alex Jones, det ville gjort saken mye enklere for meg.