View Single Post
Hei freaks,

Jeg tok akkurat opp en podcast og hadde en vanvittig interessant samtale med Asbjørn Dyrendal, som er professor ved NTNU og har studert konspirasjonsteorier i 25 år. Han har skrevet flere bøker om emnet og er nok en av de fremste på temaet i Norge.

Mye av bakgrunnen til at jeg ønsket en samtale med Asbjørn, er at jeg selv har observert store mengder med konspirasjonsteorier på sosiale medier etter COVID19 begynte. Jeg har observert at nære venner, som jeg ser på som oppegående har falt pladask for disse teoriene, og har totalt endret verdenssyn.

Konspirasjonsteorier har jo alltid eksistert, men i den moderne verden med internett og sosiale medier virket det som at de har blitt satt på anabole steroider.

Hva tenker dere om alt dette? Har dere falt for de siste konspirasjonsteoriene eller kjenner dere noen som har det? Hvordan kommer man ut av det? eller hvordan kan man hjelpe noen som er så dypt uti det, at de nekter å høre på fornuften!

Jeg er veldig nyskjerrig.

For de som ønsker å høre podcasten, så er den tilgjengelig på Spotify, YouTube, iPhone og alle andre podcast apper.