View Single Post
Jeg har allerede en toleranse på opioider. Første gang i mitt liv jeg tok Paralgin hadde jeg aldri tatt noe anna enn paracet. Hadde kyssesjuka og fant ikke noe smertestiillende bortsett fra paralgin i medisinskapet vårt. ALDRI tatt noe annet enn reseptfrie legemidler på den tiden. Og jeg fikk INGEN rus engang. Har prøvd med 4 paralgin i ettertid for å teste, men nei, ikke noe. Og jeg er så liten, 46 kg, jeg sku vel kjent det før jeg hadde toleranse. Hos enkelte blir kodeinet så sakte metabolisert at du aldri vil få noe rus av det. Jeg har aldri fått noe av alle disse b-prepene jeg har fått med opiater i seg.

Har prøvd oxy flere ganger før, med veldig store mellomrom. Funnet ut at 20 mg er nok for en liten effekt, men må høyere opp for mer intens effekt. 30-40 mg er vel d beste for meg (de 40 ekstra tok jeg fordi jeg var så rusa at jeg ikke tenkte).

Men jeg vet at i sykdomsforløp får veldig mange pasienter godt over 60 mg oxycontin x 2 daglig. Og en sykepleier fortalte meg at 80 mg er helt normalt å gi ved veldig ekstreme smerter. Men de er jo opptrappa da.

Og jeg har aldri fått noe ettervirkning på oxy! Ingen hangover, og heller ikke noe i kroppen min som føler jeg vil ha mere. Jeg tror nok aldri jeg vil bli avhening av noe som gir meg så mye kløe.