View Single Post
Jeg har en mistanke om at deres opplevelser har mye med forhold til psykedelika å gjøre. Helt i starten av psykedelika-karrieren min opplevde jeg en svært heftig trip i en meget upassende setting. Det endte opp med at jeg også så på selvmord som den eneste løsningen, men fant heldigvis ingen redskaper å gjennomføre det med. På dette tidspunktet var jeg grønn og arrogant, samt enda uten innsikt om hvor alvorlig og utenom det vanlige psykedelika faktisk er, noe som straffet seg kraftig.

Denne trippen endret mitt syn på sopp, jeg startet å ta mye mer hensyn til set og setting, samt så på sopp (og senere annet psykedelika) som noe nærmest "hellig" og med egen bevissthet. Jeg lærte også å stole på at ingenting virkelig farlig kommer til å skje med meg fordi jeg har tillit til substansen og utviser nødvendig respekt (uten noe ritualistisk/religiøs viss vass). Jeg har hatt mange titalls kraftige turer på litt av hvert siden, og endte aldri opp på samme stedet som da jeg ble håpløst fanget av opplevelsen uten en vei ut.

Jeg fikk derimot smakt på en hyperslap for ett halvt år siden, men det er frykten av en helt annen form.