View Single Post
Ja kunne ha vært mye mere grundig på kilder og sånt, har aldri argumentert på nett på denne måten så har sikkert mye å lære =) Prøvde egentlig ikke å overbevise at historien om jorda vår er feil, prøvde heller å bruke usikkerheten vår om fortiden som et argument for at vi alltid skal anta at andre vet mer enn en selv. Alle eksperter som sier de vet hvordan i dette eksempelet pyramidene ble bygd stiller jeg meg kritisk til, jeg har ingen kilder jeg bare synes det er for godt til å være sant at de bare vet det.

Det jeg mente med at det er en sammenheng med dimensjonene til jorda og skaleringen til khepospyramiden er dette:
Med skalaen 1:43200 (ikke et tilfeldig nummer) vil khepospyramiden gi deg dimensjonene til jordkloden. Dette skjer om du ganger base-omkreten av pyramiden med 43200 vil du få omkretsen av jorda ved ekvator. Og om du ganger høyden av pyramiden med 43200 får du radiusen av jorda (fra midten ut til hver pol). Har faktisk ikke tid akkurat nå til å forklare hvorfor 432 er et så viktig tall, og jeg skjønner at det blir helt feil å ikke forklare det. Dette må jeg bare be om unnskyldning for, skal på vakt om 30 min lol. Kan slenge med denne dokumentaren som forklarer tallet litt. Ignorer den dumme kanalen den er lastet opp på og ignorer alt de har gjort for å gjøre dokumentaren dramatisk. Fokuser på matematikken. Denne matematikken kan man gjøre helt selv så ved mindre målene man finner på wikipedia er feil for en eller annen grunn så er det jo nærmest et fakta at pyramiden er skalert for å reflektere omkretsen og radiusen av jorda? Right?

https://youtu.be/ODYy-ifTu1M?t=922