View Single Post
Sitat av luni Vis innlegg
Da får du virkelig håpe det aldri skjer noe med deg så du blir en av de såkalt "svake og hjelpesløse"* som er avhengig av hjelp for å klare deg. Kan ikke se for meg de fleste Liberalister vil fremstå som verdige nok trengende til å motta tilstrekkelig donasjoner og frivillighet, så det kan bli mye ættestup når ulykker eller alderdom sniker seg på.

*Liberalistenes egne ord
Vis hele sitatet...
Word snakka med disse her på stand en gang, karismatiske pappagutter, helt sikkert flinke til å selge seg inn til folk som ikke graver og papphjerner. Da jeg spurte hvordan de ville løse det når folk ble syke, så var svaret at familiene skulle betale for de. Det er jo ikke alle som er så heldige å ha rike familier som kan forsørge de om de blir syke eller uføre. Sykdom og ulykke kan ramme alle, når som helst og hvor som helst i livet. Nei, hvis man ikke hadde familie som kunne støtte en økonomisk så hadde man vel venner som kunne det? Neeeei så fantasiverden er det ikke for folk flest. Begge i boden svarte også selv nei på om de ville forsørga hverandre om den andre ble rullestolbroker. Nei okei, så da var det neste geniale alternativet nemlig donasjoner og organisasjoner da! Ok, hvem skal gi nok penger til de organisasjonene? Ikke dem selv iallefall siden dem allerede innrømte at de selv ikke var interessert i å bidra med. Altså, det partiet der er helt fjernt.

Sitat av SkurtNilsen Vis innlegg
Jeg ønsker et Norge hvor individets rett til å bestemme over egen kropp og eiendom er suveren og statens oppgave kun er å beskytte oss mot vold og overgrep, korrupsjon i næringslivet og andre former for alvorlig kriminalitet.
Vis hele sitatet...
Ok. Da henger det hvertfall ikke på grep at du stemmer på et parti som vil ha lovlig kjøp av sex og lovlige bordeller rundt om. Over en halv million øst europeiske damer traffickes til prostitusjonstvang i europa hvert år. Red light district har mange av dem som er lovet en annen type karriere men blir tvunget, truet og manipulert inn i prostitusjon. Norge har mange av dem, i strippeklubber og på eskortesalg sider hvor annonsene om at "I love to make a man horny call me for fun time baby" er skrevet av bakmennene som kjører de til kunden eller betaler for leiligheten de mottar kunder i, banker dem om de ikke sier ja til nok kunder, og tar 80% av spenna dems med trusler om å drepe familien dems om de slutter. Det er virkeligheten, ikke bare noe man skal avfeie at skjer på film eller bare med nigerianske horer som blir trua med trolldom. Sexsalg bransjen er kanskje 2 av 35 stykker norske, og det er heller ikke sånn at bare fordi de er norske så har de makt over egen kropp. Mange trigges til å selge kroppen sin for å dempe angst, traumer osv på linje med at gutter med traumer og psykiske problemer gjør for eksempel hærverk eller misbruker rusmidler som selvdestruktivitet. Er det noen som blir utsatt for overgrep så er det prostituerte og å lovliggjøre kjøp og utnytting av disse er jo det stikk motsatte av å beskytte mot vold og overgrep og å bestemme over egen kropp. Bransjen er også dominert og styrt av korrupsjon og organisert kriminalitet som hvitvasker penger gjennom bordellvirksomheten for våpen og narkotika salg.
Og hva med for eksempel abortpolitikken dems? Forhold til at du er for individets rett til å bestemme over egen kropp og sånn mener jeg. Har du surra deg helt inn i feil parti? Virker ikke som at du veit hva du stemmer på.

Sitat av Kompis87 Vis innlegg
Jeg er stikk motsatte av rødt. I en perfekt verden hvor mennesker ikke ønsker mer, da kunne kommunise kanskje fungere. Men kommunisme er ikke rettferdig, med mindre alle ønsker det, ikke bare et flertall.

Jeg vil stemme på dem som vil bruke mindre penger på tull og ser lønnsomheten i å privatisere mest mulig. Konkurranse skaper fremgang. Om staten har monopol, har de ingen grunn til innovasjon og se forbedringspotensiale.
Vis hele sitatet...
Ordet kommunisme er misforstått av veldig mange. Det er hverken det vi ser i Russland eller Nord korea. Ideen bak kommunisme er at folket skal ha makten og fordele samfunnets goder jevnt mellom alle, og ikke sånn at noen skal ha mest på bekostning av at andre vil lide som fattige.

Jeg er enig i at mange partier bruker penger på tull, Frp som tok en "idemyldring" på vin-villa, bruker kæssen på julebord osv. Det statlige og kommunale er ikke feilfritt, men å privatisere er en svært negativ retning å gå. Det vil føre og har allerede ført til lavere lønninger, ulovlig og/eller dårlige kontrakter, og at fortjenesten går i lomma på rikmannsfolk som shipper penga ut til banker i sveits istedet for til staten som sikrer for eksempel gratis sykehusbehandling. Privatering vil føre til at bare noen kan benytte seg av såkalt gode tilbud mens resten får enda dårlige offentlige tilbud. Og hvor gode er egentlig de private tilbudene når eneste grunnen til at det oppfattes bra for kunden er fordi arbeiderne utnyttes? Sånn burde vi ikke ville ha det.


Sitat av A-tillah Vis innlegg
Selv om jeg har mest å tjene personlig på rødgrønt, klarer jeg ikke se det som lønnsomt for samfunnet. Derfor blir det blått her i gården.
Vis hele sitatet...
Hvordan i all verden mener du blått er lønnsomt for samfunnet? Lønnsomt for 10%, ikke for resten. Det gjør både velferdstilbud og miljøpolitikk til kapitalistisk investering som gagner den private investroen men går negaivt ut over samfunnet. Jeg finner det ganske irnoisk det at de kjører streng innvandrings og for eksempel velferdspolitikk med et argument om at de tar norske penger å sender til hjemlandet, mens disse rike hvit mann som pusher 50 karene på høyresiden har milliarder av kroner de ikke skatter av til norge, bortgjemt i skatteparadiser i utlandet. Med andre ord, de rikes skatteflukt skader ikke norsk økonomi men fattiges behov for bolig eller sosialstøtte er fyfy? De sier at syke må jobbe mer, fjerner hjelpemidler, mener at syke skal klare å jobbe når de klarer å vaske huset sitt en gang i måneden eller gå en tur en gang i uka, men sjæl må dem ha au-pairer, taxi eller privatsjåfør til og fra overalt, hjemmehjelp, vaskehjelp, assistenter på jobb, kone som helst slaver for dem osv, til tross for at de er friske. Taler med ganske splitta tunge kan man si.


Jeg har tatt valgomaten og havna på Rødt, som alltid!