View Single Post
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av frtoretang Vis innlegg
Nei det du sier er bare tull. Mtp credit score kan du bare ringe et par lånegivere så vil du få se hva de tenker. ENK er en dårlig løsning fordi det reduserer mulig låneevne, gir dårlige og kostbare sosiale rettigheter feks ved sykdom, og ENK lar innehaver sitte med all risiko om noe går galt.
Vis hele sitatet...
Det er jo ikkje på magisk vis slik at ENK går konkurs. Om du skal kjøpe og selje hundefor så er det ein aktivitet med relativt begrensa risiko, så lenge du ikkje bestiller meir enn du har råd til. Om du har fulltidsjobb ved sidan av så vil det jo ikkje gå ut over trygderettane du har som følgje av jobben din.

ENK er "gratis", og sjølvmeldinga er ikkje separat, men eit vedlegg til di eiga. Så heilt ærleg ser eg ikkje det veldig store problemet med ENK om målet er å kjøpe og selje eit par hundre kilo hundefor i året.

Angåande kredittverdigheit så fann eg følgjande:
Sitat av https://www.xn--lnemegleren-x8a.no/kredittscore/
Vær også oppmerksom på en negativ innvirkning på din kredittscore om du har et enkeltpersonforetak med betalingsanmerkninger. Det er faktisk slik at du som person er den juridisk ansvarlige i en slik foretaksform og de økonomiske forpliktelsene der vil falle tilbake på deg hvis de ikke overholdes.
Vis hele sitatet...
Mi utheving. Det stemmer forsåvidt med mi erfaring. Har ENK, ustabil inntekt, og har uansett fått dei låna eg har behov for.
Sist endret av vidarlo; 6. august 2016 kl. 11:12.