View Single Post
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Problemet med både "islamkritikk", konspirasjonsteorier, til en viss grad alle "politiske" tråder osv. er at de ofte legger på sprang i stikk motsatt retning av halvveis akseptabel, ærlig debatt. Det går sport i å polarisere alt mest mulig, å se bort fra alt av faktiske on-topic-argumenter ("jeg trenger ikke høre på deg, for du er bare venstrevridd/lurt av liberale media/kjøpt og betalt av NWO-illuminati-reptiler/skap-BBC-fetisjist") slik at man kan slippe å engasjere hjernen sin og fortsette å inneha meningene sine. Å tenke er så slitsomt, vett'.

Hvis man først skal begynne å skylde på denne utviklingen som faktor i at aktiviteten går nedover, kan man ikke da like gjerne si at folk blir fette lei av denne typen ræl og at det er dette som står for synkende aktivitet og trigger-happy moderatorer? For selv om jeg ikke alltid er enig med staben her, mener jeg fortsatt dette er riktig: har man sett ett innlegg som avfeier alt av faktisk data og skrur ad hominem opp til 11, har man sett dem alle. De tilfører absolutt ingenting nyttig, bare mer hat, mer dumskap og enda lavere nivå på diskusjonen.