View Single Post
Hadde i dag besøk av Jehovas vitner noe som for så vidt var hyggelig. Etter å ha mottatt et skriv med en del spørsmål på baksiden lurte de på om det var noen av de spørsmålene jeg hadde lurt på noen gang. Da det i utgangspunktet ikke var det kom jeg opp med et spørsmål jeg alltid har lurt på. Hvorfor velger dere å tro på det som står i bibelen?

Etter litt frem og tilbake var det på grunn at alle profetier som står i bibelen som har blitt til virkelighet. De kunne da nevne en konkret profeti om Aleksander den store som de skulle komme tilbake til ved neste besøk. Nå regner jeg med at dette er noe samsvar horoskoper om man legger tolkning til grunne så kan man få det meste til å stemme med sin overbevisning. Mitt spørsmål er egentlig utgangspunktet, hvorfor velger folk å tro på Gud og bibelen når det finnes mange beviser for at dets budskap ikke kan stemme, eks evolusjon? Er de virkelig sant som mine 2 «venner» fra Jehovas svarte at dette er på grunn av bibelens «sannhet» rundt profetier. Er ikke det litt tynt grunnlag…