View Single Post
On topic: "articulations" av julian palmer og "ayahuasca in my blood" av peter gorman er de bøkene som er mest relevante om du vil ha beskrivelser som kategoriseres som overempiriske. Jonathan Ott er og innenfor sjiktet, men å si han er mer jordnær enn de overnevnte er en underdrivelse, da de til tider kan grense til det psykotiske (på en negativ måte). Ott er en hyperintelligent fyr og, virkelig en av de få (som McKenna) som opptil flere ganger har fått meg til å måtte søke opp ordforklaringer og referanser. Nick Sand fortjener og en mention bla. på grunn av sine fantastiske DMT essays (du finner de lett med et googlesøk) som uheldigvis har fått alt for lite oppmerksomhet skal man vurdere status quo etter den prevalente kulturen på bla. Dmt-nexus...
Sønnen til Terence, Finn, har også et helt fantastisk intervju som ligger under Vice.com sin "the tao of terence"-serie, anbefales varmt.

Litt offtopic så er jeg både enig og uenig med kritikken mot emmasofia. Facebookgruppen er et ekkokammer befolket av den typiske facebook-kommentatoren, og trenger langt strengere svadapoliti. Har snakket med både Pål-Ørjan og Teri i en mindre formell setting og de er begge kjempefolk, har stor respekt for dem da de velger å spre informasjon som faktisk har empirisk grunnlag, og utifra et sekulært syn. Jeg var på det samme samfundetmøte og om du la merke til det så var budskapet basicly "sopp er ikke skadelig, og kan føre til at folk får et bedre liv. Dessuten strider forbudet mot menneskerettighetene og det er hyklersk å forby det når alkohol er lovlig". To argumenter jeg tviler mange kan si særlig mye imot.
Sist endret av hørbørt; 9. november 2015 kl. 15:02.