View Single Post
Da Terence McKenna døde, etterlot han seg et tomrom. Det ser ut til at det tomrommet ennå ikke er fylt. Eller er det?

Jeg leter altså etter morsomme, intellektuelle, kunnskapsrike, veltalende psykonauter som tripper knallhardt og klarer å formidle det de opplever på trippene. Det er også en fordel om de har noen spinnville, underholdende hypoteser om hva opplevelsene betyr, og at de klarer å si noe om hvilke implikasjoner opplevelsene eventuelt har for filosofi, religion, vitenskap, historie, transhumanisme, samfunn, paranormale fenomener, etc.

Det jeg ser etter er altså folk som McKenna, Timothy Leary og Robert Anton Wilson, som alle dessverre er borte.

Og nei, ikke svar Joe Rogan. He doesn't fit the bill. Kilindi Iyi har heller ikke den intellektuelle tyngden eller veltalenheten jeg er ute etter.

Jo mer personen ligner på McKenna (men ikke nødvendigvis fysisk), jo bedre. Helst engelsktalende, men folk som snakker skandinavisk går også an.

Og det er viktig at personen selv tripper (eller har trippet) hardt og mye. Ikke bare teori, altså. Praksis også. Men det trenger ikke dreie seg om en offentlig person; tips meg gjerne om smarte, anonyme tenkere og skribenter på steder som DMT Nexus e.l.

Og til slutt: Hvis en slik person ikke finnes, er det noen som har teorier om hvorfor? Hvorfor er det ingen som fyller McKennas nisje i dag?