View Single Post
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Du trenger ikke å forstå hvorfor, for det angår ikke deg - du bryr deg jo ikke om hva folk gjør.

...Bortsett fra at du altså egentlig bryr deg litt likevel. Du synes det er hensynsløst.

Vel. Det er fryktelig enkelt. Enten ønsker du å innskrenke en frihet, eller så ønsker du det ikke. Her må du bare bestemme deg.

Hvis du lander på at du mener at toppløshet ikke bør være gjenstand for sanksjoner, så er vi tilbake til utgangspunktet - du trenger ikke å forstå hvorfor noen går toppløse, akkurat som at jeg ikke trenger å forstå hvorfor så mange synes det er gøy å se to lag av ti voksne menn løpe etter en svart og hvit ball ute på et jorde. Det er bare et av livets mange mysterier.

Hvis du derimot mener at toppløshet bør opphøre, så er det din jobb å rettferdiggjøre hvorfor dette er en rimelig innskrenkning av andres frihet. Dersom det eneste du har er at du ikke forstår hvorfor noen skulle ha behov fir å gjøre det, så kontrer jeg med at jeg ikke kan se noen saklig grunn til å spille fotball. Fjerner vi toppløshet fordi du synes det er unødvendig, så kan vi med den samme begrunnelsen fjerne fotball. Og ganske mye annet. Dermed synes det ganske opplagt at "jeg ser ikke nytteverdien av det" ikke er en god nok grunn til å fjerne noe som helst.
Vis hele sitatet...
Jeg bryr meg ikke om hva folk gjør, og jeg ikke vite hvorfor, men jeg er nå her på planeten og noe må jeg gjøre mens jeg venter på at gammel Erik skal komme å banke på døra, i går så var det denne tråden jeg tenkte å svi av noe tid på , i morra er det noe annet også går heldigvis dagene.
Jeg er vel mer opptatt av hvorfor noe skjer enn hva som skjer kan man si.

Og jeg har ikke sagt at det ikke er greit å gå toppløs eller i g streng uansett kjønn, har vel poengtert det motsatte flere ganger i innleggene mine, men lurte på hvorfor noen velger å gjøre det, hadde jo håpt at selv om jeg ikke har krav på et svar, som jeg også skrev, så ville kanskje noen gi meg ett, hva folk gjør er helt fritt og jeg bryr meg i bakhodet så lenge det ikke påvirker mitt liv.

Jeg syns ikke tits ute er hensynsløst, jeg vil gjerne forstå hvorfor en voksen dame velger å tenke og sette sitt, merkelige behov på å lufte titsa på stranden øverst, når det garantert er noen der som vil slippe å se titsa hennes. Det handler ikke om tits gjenspeilet i barns øyne, det handler om en voksen som setter sine egne såkalte behov foran barn eller andre for den saks skyld som ikke vil se titsa hennes jeg prøver å forstå. Gir det mening?