View Single Post
Begynte selv å eksperimentere tidlig med div ting, men holdt litt avstand de mer vanedannende som pepper og reseptdrugs.. har flere kompiser som har gått rett på trynet både pga at de begynte for tidlig, men det er også flere av dem som ikke begynte før de var 18 og eldre.. det som bekymrer meg mest er når jeg ser voksne mennesker feks på fester som skyter i full åpenhet.. her er det ikke snakk om å sette et skudd med heroin på gata eller i en trappeoppgang, for de menneskene der er som regel narkomane uten noe annet sted og gjøre det.. det jeg sikter til er de som skyter ketamin og / eller pepper.. om folk er hypp på å bruke sprøyter for å få i seg dopen sin så får det være deres sak, men det er faktisk ikke det samme som å ta en liner, droppe eller røyke det.. bor i oslo og henger i et miljø der festene som regel inneholder folk i alderen 16-30++, og vi stenger ingen ute liksom.. og det er ikke kult å gå på dass på fest hos noen du kjenner og finne skyte-utstyr feks på gulvet.. har også kommet på et par nachspiel og nesten snudd i døra fordi det sitter jenter på 18-20 år i sofaen og ved siden av sitter det voksne menn i 30 årene og skyter ketamin.. det mener jeg blir helt feil, det er greit at man skal ha en liberal holdning til at andre ruser seg om man bruker narkotika sjøl. men å drive å "normalisere" sprøytebruk blandt ungdommer blir litt i drøyeste laget for meg.. har vokst opp med at sprøyter er NEI, og da jeg begynte min eksperimentering var det ingen rundt meg eller mine som skøyt noe som helst, selvom det var ganske mye drugs og store inntak på den tiden også.. har snakket med flere venner om dette og fått høre flere helt på trynet historier om nettopp det her, og det begynner i hvertfall å bli mer utbredt i oslo..
Sist endret av El MunchoGrande; 19. mars 2009 kl. 12:33.