View Single Post
Sitat av bennnern Vis innlegg
Du sammenlignet det med å putte en plastmaske over fjeset. Det fikk meg til å tenke på ordet quick fix. Ser at du ville illustrere ett annet poeng og at jeg bomma med den begrepsbruken.
Vis hele sitatet...
Er du uredelig og misforstår med vilje nå?
Seriøst? Pustemaske. Som på fly, ikke sant? Hvis kabintrykket synker, så sørg for at du får på deg din egen maske før du svimer av, sånn at du kan hjelpe andre etterpå. Hvis du venter med deg selv og først fomler med maska til ungen, så ender du fort opp med at ingen av dere får den på og begge blir hengende bevisstløse. Ikke bra. Derfor fiks deg selv først, for du er særdeles unyttig i koma. Det går imot alle altruistiske instinkter, men det er den riktige og rasjonelle tingen å gjøre i den situasjonen.

Rusrelaterte og andre problematiske relasjoner skaper problemer for alle de involverte. Rydd opp i dine egne problemer først! Deretter kan du vurdere å hjelpe den andre. Ser du? Det er ikke snakk om å ta på ei jævla for plastmaske for å stenge problemer ute eller ignorere foreldre med rusproblemer. Det er snakk om å ta vare på seg selv slik at man kan være til hjelp hvis man vil.

Sitat av *pi Vis innlegg
For min del kan du bare slette det, hele diskusjonen er så goddagmann økseskaft at jeg får vondt i frontallappen. Tar langflat selvkritikk for at jeg gadd å fortsette å prøve å forklare hva jeg mente. Det første innlegget mitt her mener jeg imidlertid er et oppriktig godt råd til TS.
Vis hele sitatet...
Jo, ved nærmere ettersyn har du nok rett i det. Det er ganske håpløst. På den annen side fikk jeg endelig en mulighet til å bruke funksjonen for å duplisere innlegg, og den har jeg aldri hatt noen unnskyldning for å teste før nå. Da må dere nesten bare leve med resultatet, er jeg redd. #cowboymodding
Sist endret av Myoxocephalus; 10. november 2020 kl. 21:09. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.