View Single Post
BTC ble nok ikke helt det folk tenkte når den kom, eller når den startet å få fotfeste. Men BTC er jo ikke ene og alene cryptovaluta Det er andre alternativer og flere kommer i rasende fart virker det som. Vil vi komme dit at cryptopenger vil få en større plass i hverdagen? At du kan få lønn i crypto penger, betale dine løpende utgifter og fylle tanken med krypto penger? Ja etterhvert tror jeg nok det. Både av bekvemmelighet og fordi det er så mange som jobber hardt for at skal skje.

Så kan man si at mange jobber for at det ikke skal skje, men det er jo ikke utenkelig at feks et lands banker på sikt utvikler sin egen kryptovaluta. Eller banker i en region. Det kan være et konsortium av bedrifter som går sammen om det eller det kan bli en av de mange alternativene som alt eksisterer. På sikt tror jeg at det vil skje. Og kanskje er det feks store svingninger i tradisjonell valuta eller kostnadene ved kortbruk som vil være katalysatoren for at dette vil komme?


Men akkurat nå er utvalget av kryptovaluta nesten for stort, ingen vet hvem som overlever eller hvem som kneler. Det er fortsatt utfordringer i forhold til transaksjonskostnader og det er ennå en stund frem i tid til vi kan betale via mobil app eller linkende. Men jeg tror nok det kommer.
Sist endret av random67489; 19. oktober 2018 kl. 13:09.