View Single Post
Høres ut for meg som at du definitivt får en positiv medisinsk effekt av Ritalinen og at det ikke bare psykisk. Spesielt om det å gå dagevis uten tankekjør ikke er noe du vanligvis opplever, selv om forventninger og placebo definitivt kan ha noen effekt.

Ellers høres det ut som du er på et bra sted i livet for å teste ut og få nytte av medisiner! Å bli kvalm av alkohol er ikke noe jeg har opplevd selv, men merker at effekten av alkohol kan bli en del svakere jo kortere tid det er siden jeg tok en dose av medisinene. Har også merket å gå fra brisen til full veldig kjapt ved at medisinene mistet sin effekt når jeg allerede hadde promille. Å være avholds er en veldig positiv holdning sammen med utprøvning og bruk av medisiner, både for din egen del og for å bygge tillit til behandler og helsevesenet.

Helt enig med deg at det er best å finne den medisinen som fungerer best for enhver person, men vær forberedt på at det offentlige helsevesenet muligens vil holde deg på Ritalin over lengre tid om de mener at det fungerer godt nok. Dette er fordi det er den billigste medisinen å skrive ut, fordi det er den medisinen som har lengt fartstid i Norge og at mange har en oppfatning om at den har mindre potensiale for misbruk og avhengighet sammenliknet med nyere medisiner.