View Single Post
Hei! Det du opplever er nesten veldig normalt føler jeg, har selv Adhd og får 3x20mg ritalin mod frisettning kapsler, synes selv bivirkningene er for store nå iforhold til positiv effekt etter langvarig bruk! Jeg fikk det utskrevet først når jeg var 8, og nå er jeg 21... har nettopp tatt opp med fastlegen ang medisinbytte til aduvanz (billig versjonen) av Elvanse! Jeg har selv prøvd concerta, ritalin, strattera, osv, men har fått Aduvanz utenom lege for å teste det ut ift ritalin! En 30mg Aduvanz kapsel med frokost, det holdt meg fokusert og fikk gjort ting jeg vanligvis ikke orker, (rydding/vasking osv).
Jeg følte det var en start på ett nytt og bedre liv, Jeg følte det var veldig mye mere naturlig "onset" etter inntak, nedturene jeg hadde 4 ganger om dagen på ritalin var borte, matlysten kom tilbake, fra morgen til kveld, kun 1x30mg aduvanz! når jeg la meg sovna jeg fort naturlig, da jeg følte meg veldig naturlig sliten! På ritalin har jeg veldig dårlig matlyst, nedturen begynner etter ca 4t etter inntak, og da må du redosere! Jeg får heller ikke gjort så mye, men jeg fokuserer bedre og er til en viss grad "kognitivt bedre", så som sagt, personlig føler jeg det negative med ritalin utveier det positive! Dette er veldig inviduelt selvfølgelig!

Er det 20mg kapsler eller tabletter ritalin du tar?

Hadde jeg vært deg hadde jeg hørt om å få prøve attentin (deksamfetamin) eller aduvanz (lisdeksamfetamin)!

en kompis av meg bruker 70mg aduvanz og 5mg attentin, det fungerer supert for han!


Legger ved en link der du kan se hvilke preparater du kan bruke mot Adhd!

https://www.apotek1.no/hjerne-og-nerver/adhd