View Single Post
SammeFaenGårNokGreit
Absurd's Avatar
367
Hei! velkommen til forumet, og grættis med diagnoser, forhåpentligvis er dette starten på et nytt å bedre liv!
Det er nok veldig normalt å bli lit "speeda" på ritalin i starten, og dette skal du ikke bekymre deg over så lenge du ikke føler en trang til å doble eller tripple dosen din for å føle lykke. Selv har jeg erfaring med ritalin men om dagen så går jeg på concerta 54 mg depot som så og si er samme stoff som du nå har fått av legen. dette har jeg gjort i flere år nå og jeg har erfart det samme som det du har gjort når jeg startet på lavere doser selv. Nå om dagen er altid det første jeg gjør å ta medesinen min, og jeg føler meg ikke lenger "speeda" av det, men heller, som du sier; at jeg ikke har samme tankekjøret og at jeg lettere kan sortere tankene mine og dette fører til at jeg fungerer bedre i hverdagen. merk deg at alkohol kan gi deg mer rusfølelse av ritalinen, så prøv å ikke drikk mye og iallefall ikke assosiere alkohol som en måte å bedre rusen fra ritalin på. Ritalin er rettogslett en medesin som folk som deg og meg kan ta for å få en bedre hverdag, og jeg tror heller ikke det du beskriver her er unormalt. men jeg vil også nevne at jeg tror det er viktig at du har en god dialog med legen, for det er ikke nødvendigvis at ritalin er best for deg, så det er viktig at du beskriver akkurat hvordan du føler deg når du tar det med legen.

Dette er helt riktig forum forresten så slapp av!