View Single Post
For at dette ikke skal bli så langt kan jeg skrive kort om meg selv. Kvinne 28. Fikk diagnose Asperger sent i fjor og ble anbefalt å utredes for ADD og fikk diagnosen for 2 uker siden. Har min 4.dag på 20mg Ritalin som skal tas før måltid på morgenen. Første dagen satte jeg meg ned og ingenting virket til å skje. Så fikk jeg plutselig en trang til å rydde. Huset ble strøkent og dagen etterpå var hakket roligere, men jeg klarte å holde fokus og interessere meg mer for andre og å lære. Matlysten var kverket, men har kommet tilbake mer og mer. Den kommer oftest på kvelden. Om morgenen dår jeg i meg en banan og havregrøt. Nå er 4.dagen og jeg har vært mye mer sliten.
Jeg klarer ikke å skille hva som er pillen eller om jeg bare har en god dag. Det jeg merker mest er at tankekjøret er borte og jeg sammenligner meg ikke så mye med andre og er mer avslappet til fremtiden. Klarer å leve mer i nuet og raserianfallene er borte. Men nå er jeg redd de kommer gradvis tilbake
Neste torsdag skal jeg på sykehuset og snakke med en lege om jeg evt skal opp i dose eller bytte til annen medisin.

Jeg er også litt redd for mitt ekstreme behov for å kjenne lykkefølelse. Jeg har prøvd hasj før men det har blitt med prøving og jeg er ikke interessert i å bli en bruker. Var bare nysgjerrig og har gode venner som bruker av og til. 2 av 9 jeg kjenner har klart å holde seg under kontroll. Hos de andre har det ballet på seg med problemer.
Jeg har også hatt alkoholproblemer. Men kjøper det ALDRI selv så det står ikke tilgjengelig. Jeg savner ikke å ha det eller alkoholrusen. Problemene starter når jeg starter. Før gikk jeg i skapet til mamma etter hun hadde lagt seg og snekdrakk til 6 om morgenen. Det samme når jeg har hatt ferie for et par år siden (delte kollektiv med noen som sa jeg bare kunne ta det, men det ble skamfullt så jeg fylte vann på Vodkaflaskene så de ikke skulle se at den var under halv) men ikke bekymre dere for alkoholbruken min. Jeg drikker omtrent ALDRI.

Jeg føler bare på en liten nedtur nå som jeg ikke er like høyt oppe

Noen med erfaring eller innspill?

Er ny her. Beklager om jeg postet på feil forum.
Sist endret av Dreamliner91; 21. februar 2020 kl. 19:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.