View Single Post
Sitat av fetter Vis innlegg
Er det ikke? Hva baserer du det på?.
Vis hele sitatet...
Dette baserer jeg på disse forskningsrapportene, hva baserer du utsagnene dine på?


Sitat av fetter Vis innlegg
Er da alkohol tatt med i beregningen? Jeg ville ikke blitt overasket hvis "drug overdose" i denne sammenhengen fint hopper over alkohol som rusmiddel, og om du sammenligner antallet dødsfall som følger av alkoholoverdose med denne statistikken ville du sett et helt annet resultat...
Vis hele sitatet...
Dette er hva jeg fant ut i rapportene: "In 2006, a total of 22,073 persons died of alcohol-induced causes in the United States"

"In 2006, a total of 38,396 persons died of drug-induced causes in the United States" 51% av disse dødsfallene var da av opiater som heroin, det er laaaangt færre brukere av heroin enn alkohol, derfor vil jeg påstå at dødeligheten av heroin derfor da er prosentvis mye høyere.

Sitat av fetter Vis innlegg
I tillegg kan man argumentere med at overdosering av heroin ofte er en direkte konsekvens av stoffets illegalitet, og da den høyst mangelfulle kontrollen dette medfører..
Vis hele sitatet...
Det kan så være, men dette blir synsing..



Sitat av fetter Vis innlegg
Og her er vi tilbake til livsstilen og det som faktisk er utrolig skadelig og farlig med heroin; avhengighet. Samtidig regner jeg med at alkohol i denne teksten ikke er å medregnet som "drug".
Vis hele sitatet...
Alkohol hadde som du kan se, egen post i statistikken.

Å påstå at heroin ikke er skadelig/dødelig utover livsstilen som følger med er tåpelig. Greit nok at det ikke er like ille som propagandaen skal ha det til, men det er fortsatt det stoffet som er farligst i forhold til hvor mange som kommer borti det.