View Single Post
Jeg har samlet på horrorfilm, trash, slashere, exploitation, underground osv. helt siden midten av 80-tallet. Er maaange år siden jeg hørte om de såkalte "snuff-filmene" og forsøkte selvfølgelig å finne ut mer om emnet, men har til dags dato aldri sette en EKTE snuff-film eller hørt om en. Jeg sier ikke at de ikke finnes, det er jo selvfølgelig en teoretisk mulighet for det, men det er litt rart at etter alle disse årene har aldri noen kopi av en slik film sett dagens lys eller at man aldri har hørt om folk som har blitt arrestert for å ha produsert slike filmer.

I "hine, hårde dager" gikk jo en film som f.eks. "Cannibal Holocaust" for å være "snuff-film", men det er den jo IKKE. Og det er nok av de regissører som har laget filmer som skal SE UT som snuff-filmer, bare for å spinne på myten omkring disse filmene, men igjen - HVOR ER da de EKTE snuff-filmene å se? Hvorfor finnes det ingen kopier eller linker å se noen steder som da skal vise disse påståtte snuff-filmene? Kanskje fordi de neppe eksisterer i det hele tatt...

Ellers er det mye spekulering og "tullprat" omkring f.eks. "A Serbian Film" her. Å si at "A Serbian Film" er en dårlig film f.eks. er helt latterlig, fordi den er teknisk sett meget vellaget. Skuespillerprestasjoner, kamera, musikk, klipp osv. ligger på et meget høyt nivå, og det blir bare fjollete å si at filmen er "dårlig" fordi man misliker storyen eller volden. Filmen er VELLAGET og teknisk på et høyt nivå. Om man liker INNHOLDET i storyen er noe helt annet, og det er selvfølgelig lov å mislike den.

I følge de som har laget den så er filmen et "politisk ballespark" til de serbiske politikerne som har "voldtatt" befolkningen i årevis. Det er DET som i følge filmskaperne er bakgrunnen for den til tider, ganske så grafiske volden i filmen. Selv mistenker jeg at dem har tatt i litt ekstra simpelthen for å sjokkere publikum, og DET har de jo lykkes med, siden filmen er blitt forbudt i flere land allerede. Og filmer som er forbudt er automatisk filmer som ALLE må se.
Sist endret av mrlee70; 28. oktober 2013 kl. 13:00.