View Single Post
Sitat av alanapoli Vis innlegg
akkuratt dette kan jeg mye om.

benzodiazepiner kan du få abstinenser av etter så tidlig som 2 uker kan du bli avhengi,søk i usa der har du mye info.i norge vet leger ingenting om dette.

jeg fikk anfall etter 4 uker bråslutt..hatt 2 år med absti og er enda ikke frisk..er man uheldig varer det i flere år.jeg vil trolig være sensitiv til alkohol og benzo resten av livet.

her står det en masse spm rundt dette du antakelig vil vite,en av de beste sidene....bare del opp så mye som mulig nå vet du,spe det ut maks...skal helst være over mange uker,spør legen om 20 valium hvis du ikke tror det er nok..til slutt deler du det opp med kniv...bruk masse cvitamin og magnesium,magnesium er det eneste som kan hjelpe nervetsystemet..det og b vitamin skal du ha en del av nå,kjøpes resepfritt på apotek,ja mag brukes feks mot delirium som du nevnte.

http://www.benzo.org.uk/FAQ1.1.htm

det finnes også ett bra forum som heter benzobuddies i statene..der har du ALT av folks erfaringer

man skal være forsiktig med dette altså..som de sier her.du kan dø av det,bli blind o.l

http://www.youtube.com/watch?v=YdyzXWoZyvU
Vis hele sitatet...
Innlegget mitt virket kanskje litt positivt vinklet i forhold til intensjonen; poenget var at hvordan du TROR du kommer til å oppleve det garantert kommer til å virke sterkt inn på hvordan du opplever det. Jeg har selv nylig sluttet med en "ja-medisin" etter langtidsbruk, og det var ILLE. Poenget var mer å nyansere, all medisin er "farlig" og de aller fleste "sterke" medisiner vil kunne gi deg abstinenser ved slutt.

For meg, personlig, så har jeg ikke inntrykk av at TS har hatt et forbruk (dog ganske uklart hvor stort det har vært) som skulle tilsi at han har utviklet sterk fysisk avhengighet, men igjen må flere detaljer på bordet...

Hvis man skulle ha noe slikt kan man f.eks ta 15% mindre hver uke over en tid.. etter 10 uker er man nede på 20% av startdose, så er det bare å gjøre dette til man er nede på "ufarlige" mengder for så å bestemme seg for å slutte.

Jeg mener at man ikke nødvendigvis skal gjøre en kjempesak ut av en fjær her, hvis TS er som meg klarer han fint å slutte med benzo på dagen selv etter langtidsbruk så lenge det ikke har vært hinsides doser...