View Single Post
Som sagt er det litt lite detaljer i det opprinnelige innlegget til å komme med noe godt svar. Har du prøvd å stoppe "cold turkey" for å se om du i det hele tatt er avhengig? Min personlige erfaring med benzo er at det er langt fra så ille å slutte med som mange skal ha det til, og f.eks å slutte med SSRI/SNRI er mye verre. Hvis vi snakker om ~1-2mg/dag tror jeg virkelig ikke du skal bekymre deg så mye; jo mer du bekymrer deg jo verre blir "symptomene".

Som noen andre er inne på, så vil dine forventninger spille en sterk rolle i hvordan du opplever dette. Hvis du tror at du kommer til å bli syk av å slutte er det ikke umulig at du vil føle deg helt jævlig. Det høres ut som om du har brukt/misbrukt såpass små mengder at det skulle gå fint å stoppe uten for mye bivirkninger, så jeg anbefaler deg å bare slutte så fort du kan og passe på at du har noe tilgjengelig dersom du skulle oppleve abstinenser...

Rivotril har lang halveringstid, så derfor vil det ta en stund før du merker noe i det hele tatt...