View Single Post
Sitat av Tryptamin Vis innlegg
Sitter her litt sånn små bekymret. Har store deler av sommeren spist en del rivotril(er jævelig glad i det) og det er først nå jeg har hørt om at man kan få ganske fæle bivirkninger hvis man slutter brått på de. Sitter nå igjen med et glass med 20 stykker. Hvis jeg deler alle 20 i to så får jeg 40 doser. Hvis jeg spiser en halv 1 mg i ca. 20-25 dager og deretter trapper ned til en kvart tror dere det kommer til å gå bra med meg da?

I teksten som står i kursiv under, så står det at etter lang tids bruk, så kan man få symptomer som angst, sinnforvirring, uro +++++ Og da er spørsmålet mitt, hva er lang tids bruk?

Dersom du avbryter behandling med Rivotril:

Behandlingen bør ikke avbrytes brått, men reduseres gradvis i samråd med lege. Abstinenssymptomer kan utvikles etter lang tids bruk, spesielt dersom behandlingen brått avbrytes. Symptomer er skjelving og svetting, uro, søvnforstyrrelser og angst, og kan inkludere fysiske og psykologisk reaksjoner som anfall eller sinnsforvirring (delirium).


Jeg veit at dere her inne ikke er noen fagfolk, men er det noen som har erfaring med dette? Tenkte å ringe rus-telefon seinere i dag.
Nå har jeg gått en dag uten og jeg merker ingenting, men det er garantert pga halveringstiden er lang. Håper på at jeg ikke får et jævelig tankekjør og får en bøtte full med angst. Først spiste jeg dem med måte som nå har blitt til et missbruk. Kan føye til at jeg max har spist to om dagen, men ikke hver dag.

Takk på forhånd, Tryptamin
Vis hele sitatet...
Hvor mange måneder har du misbrukt Rivotril?

Uavhengig av hvor mye du har tatt, så er det riktig at du skal begrense gradvis. Hvis du har 2mg variant så del dem i 2 og følg din egen plan. Dersom du bare har 0,5 mg variant så burde det ikke oppstå noe særlig med bivirkninger, men jeg tviler på at du har denne typen.

Forsøk å slutte med pillene før du går tom og kast resterende når du endelig føler deg fri. Effekten av å vite at man har et sikkerhetsnett (i dette tilfelle ekstra piller) vil begrense psykomatiske tendenser ved nedtrapping.

Dette er igjen veldig avhengig av hvor høye doser du har misbrukt og hvor reaktiv du er på medisinene. Spis masse brokkoli, få i deg moderate mengder koffein og overhydrèr deg selv. Dersom du føler uro etter et par timer koffein, slutt med koffeinen. Unnlat å tenke for mye på det, engsteligheten og forventningene vil føre til en selvindusert angst.
Sist endret av Patrick; 30. august 2013 kl. 19:59.