View Single Post
Sitat av Vandringsmann Vis innlegg
TS sier, i mine øyne, at dersom vi kan få bevist for stortingsgutta, med noen skikkelige forskningsrapporter fra fortrolig hold,som kan vise at Cannabis ikke medfører skade på andre enn seg selv, vil det være ett sterkere argument enn å bare slenge ut i vilden sky at "Narkotika burde legaliseres. Jeg tror på frihet.."
Vis hele sitatet...
Hele poenget hans er jo frihetsargumentet. At cannabismisbruk aldri skader andre enn brukerene selv er en selvmotsigelse. Hvis misbruket skader brukeren vil dette indirekte skade brukerens omgivelser (familie, venner, kollegaer).
Sitat av Vandringsmann Vis innlegg
For å si det slik; Dersom myndighetene kommer til ett punkt hvor de ikke lengre har noen god grunn til å forby Cannabis. Hvor alle deres motargument er slått ned, og myndighetene enda velger å stå på bakbeina bare fordi Norge ikke tørr å satse på noe slikt, da kan man kjøre frihetsargumentet for fullt.
Vis hele sitatet...
Slik jeg ser det er vi der i dag. Jeg kan ikke se ett eneste godt argument for å beholde dagens narkotikapolitikk. Jeg kan imidlertid ikke se hvorfor eller hvordan dette skulle gjøre frihetsargumentet gyldig eller godt. Vil du forklare?

Sitat av Jazzy Fizzle Vis innlegg
Tror hvis mange hadde brukt f.eks heroin, ville ikke de betalt så mye for andre og seg selv etterpå. (Ja, dette er et sterkt rusmiddel som jeg mener IKKE burde bli legalisert). Cannabis derimot har langt ferre ødeleggelser på kroppen.
Vis hele sitatet...
Heroin, i vanlige brukerdoser, er ikke nødvendigvis mer fysisk skadelig enn cannabis.
Sist endret av felix_poker; 4. januar 2011 kl. 11:19.