View Single Post
Sitat av WhyKing Vis innlegg
Dette gjelder hovedsakelig rusmidler, ikke bare cannabis. Våpen og kjemikalier kan man krangle om en annen gang.
Vis hele sitatet...
Din begrunnelse kan jo fint brukes til alt mulig. Det er derfor det her er et dårlig argument. Du mener sikkert at dette ikke skal gjelde våpen - de er jo farlige! Men nå er det jo sånn at i Norge er "narkotika" også farlig.

Derfor må du først, for å kunne bruke personlig frihet som argument, lære folk i Norge at rusmidler ikke kun er negativt. Du må også overbevise folk om at dette ikke skader samfunnet eller andre enn brukeren i det hele tatt. Det tror jeg du får litt problemer med.

Selv tror jeg vi må kjempe for legalisering på andre måter enn med så diffuse og alt for anvendelige argumenter som du kommer med. Cannabiskampen kunne nok også vært lettere hvis frontpersonene var mindre like even ganja og andre stonere. Blir jo omtrent som om alkiser skal argumentere for døgnåpent alkoholsalg - det har med fordommer å gjøre. Hvis folk som er mot legalisering kun ser stonere og idioter argumentere for legalisering, tror jeg det gjør mer negativt enn positivt. Dette kommer jo oppå advarsler fra skolen om å holde seg unna hasj-sprøyta.

Jeg tror mye av problemet med debatten i Norge er at veldig få av de som røyker tør å stå fram, for ikke å si argumentere for legalisering. En annen ting er dere som mener det går an å kjempe for mange forskjellige (eller alle) rusmidler på en gang. Argumentene som kan være greie for cannabis holder ikke for heroin - og motsatt.

Sitat av WhyKing Vis innlegg
Jeg føler at rusmidler er noe samfunnet kan takle. I en perfekt verden så gjelder det jeg sier om alt, men i en verden full av idioter, ignoranse og egoisme så er det ikke like realistisk.
Vis hele sitatet...
Du må nok komme med tall og ordentlige argumenter om du vil noen skal høre. "Jeg føler at det er greit" holder bare ikke.

Vi har allerede rusmidler i samfunnet. Takler vi det?
Debatten er vel mer hvordan vi skal takle det. Kriminalisere folk og sette de på siden av samfunnet som i dag, eller andre måter.