View Single Post
kjedelig streiting
Sitat av WhyKing Vis innlegg
Jeg vil så presentere følgende påstand:

De som vil forby andre mennesker fra å gjøre noe de synes er rett og som ikke bryter med andre sin frihet har ingen rett til dette.


Her er det gyldne argumentet:

Rusmidler burde legaliseres fordi brukeren har rett til å ta valget om å ruse seg. Ingen har rett til å stanse eller straffe brukeren for sitt valg fordi det angår kun brukeren selv. Brukeren behandler ingen urettferdig med sitt valg. Om skade oppstår er det brukeren som burde bli stilt til ansvar og ikke rusmiddelet.



inb4 "Folk er idioter og må beskyttes fra sin egen idioti." Burde andres idioti gå ut over gode, intelligente menneskers frihet? Nei, jeg synes ikke det.

Jeg føler fortsatt at jeg kunne forklart meg bedre, men det er vanskelig. Jo mer man utdyper jo flere smutthull åpner seg. Jeg vet det er smutthull og imperfeksjoner i forklaringen min.

Jeg håper at jeg klarer å nå ut til noen med dette
Vis hele sitatet...
Om det er argumentet ditt så kan du ikke bare la det gjelde et stoff, da må det gjelde alle.

Isåfall så må vi også la en del folk ligge igjen å daue på fortauet, hvis vi skal la folk fult og helt stå til ansvar for sine egne gjerninger. Noe få med sympatiske evner vil klare å gjøre.

Er enig i at cannabis bør legaliseres, men det argumentet der er litt tynt.