View Single Post
Først av alt Apeloff: Det er INGEN her som kan dømme den psykiske situasjonen din noe bedre enn det du selv kan. Vi kan si alt mulig rart, men det handler til slutt bare om deg selv. Det viktigste jeg tror du kan gjøre er å grundig tenke gjennom for deg selv om "er jeg virkelig klar?", "har jeg lyst til å begi meg ut i dette?", "er jeg klar for en potensiell vri på verdenssynet jeg har?" etc. Hvis svaret er ja på alle disse spørsmålene etter å ha tenkt seg nøye om, så kan du f.eks begynne å lese litt psykedelisk litteratur. Finnes mange gode bøker der ute (ellers er forsåvidt internett full av mye god informasjon) som vil gi deg en fin og teoretisk introduksjon til denne verdenen og du vil få et lite perspektiv på temaet ut ifra kunnskapen du tilegner deg. Vi har mye flott info på forumet vårt også, som du sikkert har merket. God kunnskap og et positivt svar på alle de øvrige spørsmålene setter et meget godt grunnlag, og da er det vel ingenting som skal hindre deg.

Når det gjelder hvilket stoff du skal prøve så ville jeg anbefale sopp, men der igjen så er det vel egentlig hva du føler er best, som faktisk er best. Noen sier salvia her, men det er vel stort sett bare en klovnete og brutal latterlig opplevelse hvor du ikke sitter igjen med noe annet enn et spørsmålstegn over hodet. Det vil neppe gi så veldig mye personlig forståelse for psykedelikaens verden, ditt eget sinn eller våres verden for den sags skyld. Så med mindre du er en praktiserende sjaman og tygger salvia blader og er inneforstått med kulturen rundt planten, tror jeg ikke salvia er den store tingen. Videre så er det selvfølgelig ikke garantert at du vil få en dyp og veldig meningsfull opplevelse med en gang, men det gjør ingenting. De kommer helt sikkert etterhvert som du lettere navigerer i disse landskapene og kan dra noe nyttig ut av tilstandene du havner i. Jeg vil også advare mot å grave for mye i det spirituelle og uforståelige psykedelika ofte bringer med seg, for her er det fort gjort å bli helt lost i mange fjerne tanker og følelser. Har tatt meg selv i å bli surret inn i noen syke tankespor som ikke alltid er like positivt å være i. Ikke "glem" hvem du er og ikke mist kontakt med det vanlige livet du lever! Ikke press på, men la det komme til deg etterhvert. Reflekter og analyser, hold en logisk tankegang, snakk med kompisene du tripper med, snakk med oss på nff, bare pass på at du holder et virkelighetslodd. Stort mer er det ikke å si, bortsett fra at jeg synes det er meget flott at du kommer hit til oss og spør om råd før du hopper rett ut i det =)