View Single Post
Sitat av Sterol91 Vis innlegg
Siste kommunikasjon jeg hadde med de. Var at de hadde snakket med en jurist og at loven var helt klart på de sin side. Hehe
Vis hele sitatet...
Ta det fra en som har jobbet med ettermarked i elektronikkbransjen, "alle" kunder som får sine krav avvist har en datter, sønn eller svigerfar som er advokat og som er helt klar på at de har loven på sin side.

Kjøpsloven er veldig tydelig, og det er helt åpenbart ikke grunnlag for heving av kjøpet. Det er ikke en vesentlig mangel, så i verste fall må du utbedre den, men noe heving vil det aldri komme til.

Normalt sett vil ikke 5 mnd være tilstrekkelig tid til at et krav om reklamasjon er foreldet, men loven sier at kjøper mister retten til reklamasjon dersom han ikke melder om feilen innen "rimelig tid" etter at han oppdaget eller "burde oppdaget" feilen. Hvis dette er en vare man normalt bruker i mindre enn ett år totalt (jeg vet ikke hva slags seng dette er), så vil antagelig 5mnd uten å oppdage feilen kunne være på grensen, men dette siste avsnittet er ren spekulasjon fra min side, så jeg ville ikke satt penger på det (i alle fall ikke om jeg kunne kvitte meg med hele problemet for kr 100,-

Jeg ville sjekket at jeg fikk tak i stroppene til en grei pris (hvis du kan skaffe de originale stroppene for kr 100,- ville jeg satset på det alternativet). Så tilbyr du kjøper å levere stroppene (ikke tilby de penger, men tilby å kjøpe stroppene for dem).

Hvis de da skulle finne på å ta saken videre (noe jeg overhodet ikke tror de vil), så har du dokumentert at du forsøkte å løse saken på en minnelig måte og har alt ditt på det tørre.