View Single Post
Jeg kondolerer for din fars bortgang, og alt din mor og søster har stelt i stand. Jeg er ikke advokat, men hvis jeg forstår det riktig så er dette et eksempel på ting som er lovlig, men absolutt i gråsonen moralsk sett. Det at din fars arv i det store og hele bestod av en livsforsikring som din mor er ansvarlig for, er lovlig, og hun har også full rett til å gi gaver til ett av sine barn uten at dette skal gå ut over noe arveoppgjør. (https://e24.no/privat/familieoekonom...ungen/21108135)

Så i lovens øyne er dette ikke søsteren din som arver alle pengene etter faren din, det er hun som får en pengegave av din mor...
Jeg vet ikke hva slags historie du har med familien din når du skriver at dere ikke er så veldig på talefot, men hvis du har forhørt deg med advokat og de har opptrådt innenfor lovens rammer er kanskje siste utvei å snakke ut med din mor og søster.

Forklar hvorfor du opplever det urettferdig (selv om det tilsynelatende er lovlig) på en ryddig måte, og vis at du er den bedre mann. Hvis de står på sitt er det kanskje ikke så mye familie igjen å spare på...