View Single Post
Hei, jeg satt og tenkte en dag på dette spørsmålet og til min overraskelse så fant jeg null grunner til at narkotika sjenerelt skal være ulovlig.

Sånn som systemet fungerer nå behandler vi de rusavhengige som kriminelle og ikke som syke, dette hjelper i veldig få tilfeller og de fleste som kommer ut av fengsel vil fort starte med rus igjen med enda mer kontakter du har blitt kjent med i fengsel. Det er også veldig skremmende hva man kan få på gaten, det du kjøper er sjeldent det du får og mye av stoffet på markedet i norge er blandet ut med andre stoffer som kan være veldig skadelige og i værste fall dø. Så ved å holde disse stoffene ulovlig dør folk av overdoser og konsumering av ukjente stoffer.

Tidligere har grunnen til loven om narkotika vært for å "beskytte" det norske mangfold fordi disse rusmidlene er veldig "farlige" men nå med dagens forskning har vi funnet ut at stoff som LSD, magisk sopp, MDMA, cannabis er svært lite skadelig i forhold til mange andre stoff.
kaffe, sukker, og sjenerelle ting vi finner i samfunnet er mer farlig, heste ridning er mer farlig enn å røyke cannabis så denne grunnen kan ikke politikere stille seg bak lenger, men hvorfor er det fortsatt ulovlig?

Ved å sette unge personer i fengsel ødelegger vi bare for livet deres videre. Mens noen personer mener dette er riktig handling spør jeg meg selv, hvorfor skal de i fengsel hvis de ikke er noe trussel til samfunnet? Få personer som er på mdma er farlige mot andre, tvert imot de elsker alle de møter, men om de blir tatt blir de straffet helt til de ikke eier mat.

Ble mye usaklig snakk, jeg er ikke så flink på å uttale meg om ting, men jeg gir det et forsøk så kan jeg heller skrive noe mer serriøst senere.

Jeg vil gjerne høre noen grunner til hvorfor det burde være ulovlig med narkotika.

Nå kan vi se på portugal som et godt eksempel og etter de avkriminaliserte alle rusmidler så har bruken av stoff utrolig nok gått nedover. Det fungerer veldig bra for dem, hvor lang tid skal det ta norge å følge etter?

Helt til slutt håpte jeg noen kunne sagt noe om hvordan jeg som en person uten utdanning kan bidra til å påvirke en lovendring, jeg ønsker å bruke min tid til å gjøre noe med dette. Jeg synes sund på hvordan systemet behandler ikke voldelige medlemmer av samfunnet, og de rusavhengige som ikke har noe valg å måtte gjemme seg i skjul for å uheldigvis ta en overdose i et parkeringshus.

Takk for du leste tråden min! Håper å få noe behjelpelig svar og ja jeg mener avkriminalisering av ALLE rusmidler, ikke åpent salg i butikk men bare avkriminalisering (unntak for cannabis, få cannabis i butikk og skatt som faen på det)
Sist endret av mini1138; 10. juli 2017 kl. 19:06.