View Single Post
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
766
Sitat av Attica83 Vis innlegg
Det som fungerer for deg - og så lenge du føler mer enn å putte innpå shit for ikke å føle

En av terapeutene mine på de mer hardcore rehabene jeg var på, 12trinns-behandling klasifiserte til og med c-preparater som "rusmidler"

Den steila jeg på, særlig når han kunne sitte med kappekoppen og røyke en sig mens han klappa seg på ryggen for sin jihad mot farmakologi...

Idag er jeg med i Lar, på tur ned i dosering, får ut noe annen medisin som spises ved behov - og føler meg lile fordømt mer rusfri enn jeg ever har gjort før.
Jeg vet at de mest pertentlige har sin egen definisjon, og jeg misunner de ikke den tvangsmessige frykta for å bli "rusa" vs. det å ikke kunne ta imot nøkkelringer på na-møter...

Jeg er definitivt rusavhengig, og er mer enn med på at jeg ikke er helt rusfri - likevel føler jeg mer rusfri enn jeg gjorde før.
Så lenge du lever mer enn å ruse deg, har kontakt med noe som minner om følelser og ikke "måå" ta noe - er det bra nok for meg
Vis hele sitatet...
Du er rusfri om du er stabil på lar, ikke har sidemissbruk, og jobber og planlegger å trappe ned av medisinen tenker jeg.
. Jeg føler meg også rusfri.

Men vil ut av det snart.

Ikke slå på deg selv. Ruser du deg ved siden av eller skyter lar medisinen din ville jeg tenkt på det som rus. Men tar du den som avtalt og stabilt er det ikke rus, men medisin.

Medisin er lov.. Men dette er i min verden. Folk definerer ord forskjellig. Og språket utvikler seg så man må bare finne ut hva som passer... Noen i AA mener alkoholfri øl er et tilbakefall pga smak og at de har 0.01% alkohol.

Men jeg drikker de med god samvittighet. Kan også drikke vanlig øl med god samvittighet men har kuttet det ut nå i 4 mnd og har ikke tenkt å drikke i nærmeste fremtid heller.