View Single Post
Sitat av jaffarbigbag Vis innlegg
Toppen er langt ifra nådd
Sjekk ut markedet idag, og se på svingningene. En god tid å kjøpe seg inn på.
ETH skal opp mot 150000,- NOK ila året.
Vis hele sitatet...
Selvsagt mulig jeg tar feil. Jeg var så heldig at jeg fikk med meg hele forrige markedssyklusen 2017/2018, fra 0 til peak til 0 igjen. Og på toppen da var det snakk om paradigmeskifte osv. Umulig og tape penger uansett hvilken coin du satte penger inn i osv. Det var lett og se med etterpåklokskapens øyne at det var full mania i markedet.

Det samme ser jeg nå. Bare se hvor mange nye tråder det er på freak (av alle steder) som handler om crypto nå sammenlignet med før... Når mannen i gata begynner å snakke om en investering er det som regel forsent å gå inn etter min mening. da FOMO'er man bare å chaser en topp man ikke vet eksisterer.

Husker toppen i 2018. Folk i køen på elkjøp snakket om bitcoin, så en 70 år gammel mann se på charts på mobilen på t banen. Ser mange tilsvarende tendenser nå.

Samme gjelder forøvrig aksjemarkedet. Men det tar jeg ikke nå.

Sitat av GoingCrazy Vis innlegg
Zarni, Skjønner godt ditt perspektiv MEN, Var ikke mer enn 30 dager siden BTC prisen var på 27099 euro, ligger på 45250 idag per dags dato.
Vis hele sitatet...
Bare det i seg selv bør gi noen røde flagg. En sånn oppgang er langt i fra sunn. Og det viser jo at veksten baserer seg på mye luft og hype.

Skal man være i båten i flere år og være med på flere markedssykluser, så er det helt OK og gå inn nå. Men da bør man påberegne å se røde tall i mange år. Jeg mener derfor at man kommer seg bedre ut med litt is i magen og average down på crahset.

Når institutionals beveger seg ut og mannen i gata kommer inn, da er man ved det berømte "minsky moment". Jeg tror det er det vi ser nå.

Den harde sannhet er at du og jeg er loosere i markedet. 90% av tradere og shortterm investorer taper penger i det lange løp. Da gjelder det å tenke litt utenfor boksen. Når da alle snakker om crypto, elbilaksjer, techaksjer, spacs osv. bør det lyse opp noen røde flagg.

Sitat av Bluesky_ Vis innlegg
Hvis tesla tar sjansen sa hvorfor ikke
Vis hele sitatet...
Skal love deg at TSLA ikke holder på de lenger ass
Sist endret av Zarni; 23. februar 2021 kl. 13:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.