View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Sanjar Vis innlegg
Jeg mener en slags underutviklet eller avrundet hake. Teorien er at det er sånn neanderthalerne så ut, og at aspergere har mer neanderthalerblod, derav mindre fokus på det sosiale og mer fokus på det visuelle (jakt). Bare en teori. Blir kanskje å strekke det litt langt.

Ellers tror jeg det vil være dumt å fore din usikkerhet, som du tydeligvis dyrker. Aspergere har ofte spesialinteresser, mens din interesse virker å være at du ser negativt på deg selv. Fra en som har vært plaget med depresjoner selv, slå det av deg. Ingenting godt kommer utav det. Som Voltaire sa, parafrasert: Jo mer vi dveler ved våre ulykker, jo større mulighet har ulykkene til å skade oss.

Hold deg unna kåte menn på nett, og forsøk å finne noen du har noe til felles med. Legger du bare halvparten av energien i et slikt prosjekt som det du bruker til å synes synd på deg selv, så vil du få resultater.

Det viktige er å bevege seg fremover. Alltid. Glem sorger og nederlag. Dem kan man le av. Vi er i live, ikke sant, og sterkere og mer privilegerte enn svært mange.
Vis hele sitatet...
Jeg googlet neandertalere og de ser da ikke så underutviklet ut? Normal hake? Haken er likevel ikke det jeg ser hos folk. Ser mer at noen har kort hake (fra siden) eller om kjevene er bred eller smale.
Er også lei hersketeknikkene til nevrotypikere. Om du ikke finner dem spennende så er du arrogant. Men ja, skal være ærlig og si at altfor mange er ikke interessant nok for meg. Det skal en del til å for å interessere meg. Ikke misforstå, du må ikke være verdensmester eller drive med noe spesielt, men jeg må føle en forandring.
Orker ikke forklare denne mere da jeg er redd dere misforstår.
Spør om det var noe.