View Single Post
Jeg har ikke spesielt liten hake? Mener du nå smalt ansikt?
Vis hele sitatet...
Jeg mener en slags underutviklet eller avrundet hake. Teorien er at det er sånn neanderthalerne så ut, og at aspergere har mer neanderthalerblod, derav mindre fokus på det sosiale og mer fokus på det visuelle (jakt). Bare en teori. Blir kanskje å strekke det litt langt.

Ellers tror jeg det vil være dumt å fore din usikkerhet, som du tydeligvis dyrker. Aspergere har ofte spesialinteresser, mens din interesse virker å være at du ser negativt på deg selv. Fra en som har vært plaget med depresjoner selv, slå det av deg. Ingenting godt kommer utav det. Som Voltaire sa, parafrasert: Jo mer vi dveler ved våre ulykker, jo større mulighet har ulykkene til å skade oss.

Hold deg unna kåte menn på nett, og forsøk å finne noen du har noe til felles med. Legger du bare halvparten av energien i et slikt prosjekt som det du bruker til å synes synd på deg selv, så vil du få resultater.

Det viktige er å bevege seg fremover. Alltid. Glem sorger og nederlag. Dem kan man le av. Vi er i live, ikke sant, og sterkere og mer privilegerte enn svært mange.
Sist endret av Sanjar; 15. april 2020 kl. 22:02.