View Single Post
Min erfaring med benzo er at det er en fantastisk medisin. Jo sjeldnere en må ta dem jo bedre virker de.
Jeg bruker ofte en "krykkeløsning" om jeg vet jeg skal ut på noe som kan trigge høy angst. Om jeg har en ok dag så forsøker jeg å komme gjennom det jeg skal uten benzo. Men så har en benzo eller to i lomma som jeg kan ta om ting blir for jævlig.

Dette har fungert helt fint for meg, og jeg trenger ikke mase på legen om få ekstra resepter eller kjøpe på gata. Klarer meg med det legen skriver ut. Noen ganger så kjenner jeg at jeg ikke vil klare meg uten, og da tar jeg en pille litt i forkant slik at ikke angsten bygger seg opp, også har jeg med en i reserve.

Om en tygger benzo som drops så blir livet et helvete. Om du synes livet ditt suger så tenk at livet ditt vil suge 10 ganger mer om du blir hekta på benzo. Alt det du har slitt med tidligere er der, også har du en avhengighet i tillegg.

Piller er bra om de taes med en plan og om en forsøker så langt det er mulig å klare seg uten. Av og til så er det nok å vite at det er ligger et par piller i lommen til å ta unngå at angsten blir skyhøy og ukontrollerbar. Når en vet en har medisin så kan også enkle ting som pusteøvelser, time out eller andre øvelser virke svært godt mot skyhøy angst. Det handler litt om å bli kjent med sin egen angst, kjenne igjen tidlig-varslene. Så en kan starte å jobbe for å roe ned før angsten har tatt fullstendig kontroll. For blir angsten skyhøy så kan en bare glemme alle øvelser, da er det kun piller eller å fjerne seg og komme seg hjem som hjelper.
Sist endret av frtoretang; 22. mai 2017 kl. 20:47.