View Single Post
Sitat av Teratom Vis innlegg
Det er vel oppkobling med eget utstyr denne tråden stort sett dreier seg om fra første post. Det er få 'oppskrifter' å finne, men det er vel lurt å holde diskusjonen stort sett på et konseptnivå da 'alle' kjører på forskjellig utstyr. Du med Ubiquiti Edgerouter, naboen med PfSense og andre med Netgear. Så blir mange sikkert veldig glade om man poster sin løsning med sitt utstyr.


Har du så mange dekodere i hus at dette er en reell problemstilling altså? Driver du hotell?


Mot Altibox? Hva du mener?

MTU er vel sikkert lurt å ikke tukle med, de fleste bruker vel 1500 og avstår fra jumbo. Hva du kjører på ditt eget LAN er avhengig av hvilke enheter du har og hva du overfører mellom disse.
Vis hele sitatet...
Det er vel bare at jeg prøver å finne ut hvorfor tv dekoderen er noe ustabil, spesielt opptak av tv programmer. Opplever endel ganger at opptaket hopper fremover og mister sekvenser. Hva det skyldes vet jeg ikke.

på TP-link sin tl-sg105E switchen kan jeg se på monitoring port statistics at det er noen pakker som ramler ut -> "RxBadPkt"
Feil konfigurasjon og eller at tp-link switchen er for dårlig ?
Det hjalp ikke å sette på flow control for å stoppe disse pakkene fra å ramle ut.
HP-2810-24G switchen har ingen feil på overføringene. -> Vurderer derfor å bytte ut tp-link switchen

Nettverk er ikke mitt område og spør vel mest for å lære hva de forskjellige tingene betyr.

Foreløpig er oppsettet slik:

fiber -> HET3012 -> switch1 -> pc router
switch1 <- pc-router
switch1 -> switch2 lan
switch1 -> tv-switch -> tv + lan

Ikke fått konfigurert ubiquiti edgerouter enda og venter noe utstyr fra hongkong enda
Sist endret av blueking; 22. januar 2017 kl. 01:48.