Tråd: Trenger råd
View Single Post
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
766
Det jeg har gjort i lignende situasjoner er at jeg nesten krev akutt psykiatrisk. Fått medisener, stresset ned og prøvd å finne roen før Evt annen hjelp.

Håper ikke du tar livet ditt. Det kan man ikke angre på. Velger du å leve kan man altid angre på det seinere.

Ting blir bedre. Ikke mange årene siden jeg prøvde å avslutte livet mitt pga angst, tilbakefall på rus og dårlig smavitigghet og selvforakt pga rusen.

Heldigvis fikk jeg psykose som vr veldig vond og kreve innleggelse og ble frisk.

I dag er angst fri så og si, jobber i butikk (hadde jeg aldri trodd var mulig for meg) og trives med det. Har barn og kone men føler me gikke a4 heldigvis..


Det er håp der ute. Det er også hjelp å få. Fingrene dine vil du savne. De er veldig greie å ha. Tær også. Skriver ikke det humoristisk selvom det kan høre sånn ut.

Viss du vil kan du sende pm om du vil jeg skal be om hjelp for deg, eller noen andre.

Kan også ringe om du har lyst. Kan gå en tur ut å ta en snakk. Er ikke noe ekspert utover erfaring. Har hatt det kjipt og vær rusavhengig og vært suicidal ved en anledning. Den gangen prøvde jeg å gjøre det helt spontant, men mibforlovede klarte å stoppe meg midt i det å fikk revet ut kniven av hånden og armen min.

Angret sånn ette det hadde gått noen uker og hadde faktisk aldri filosofer over selvmord før den episoden. Hadde filofosert over det, bare aldri over at det var jeg som utførte det på meg selv.

Tenkte på familie og hvor trist sjelen min Hadde blitt og alt det fine jeg hadde gått glipp av som begynnte kort tid etter det forsøket.

Tror ingen vil morslisere eller kreve noe av deg her. Det er ditt valg, men det er et valg man kun ta en gang om velger å gjøre det.
. Klarer du å vente f. Eks 1 døgn med å ta avgjørelsen. Om det er like ille i morgen kanskje du kan gi det et døgn til.

Ting blir som regel bedre. Noen ting trenger man hjel til for å takle og det er helt greit

En rusavhengighet er vanskelig å takle aleine det er også psykiske problemer. Jeg har først blitt frisk etter jeg skjønnte og ba om hjelp til begge problemene mine og utrolig nok hjalp det.

Hadde liten tro på behandling selv, men vet at det funker for mange.

Sender deg en tanke klem