View Single Post
Sitat av Hans Høyhet Vis innlegg
Døden, nei. Der er jeg lik deg. Jeg tror vel egentlig eneste mulighet for å stoppe å frykte døden er mye meditasjon eller å ha en virkelig ut av kroppen opplevelse på sterkere psykedelika slik som DMT og å klare å gi helt slipp, slik at du kan erfare noe slikt som "livet" etter døden.

Det er veldig mye fastgrodde tankemønstrer som skal overvinnes hvis du skal overvinne frykten for døden.

Et slikt tankemønster som må overvinnes er ideen vi har om at vi er en person, dette er helt og holdent en sosial konstrukt. Jeg tror egentlig at når folk får det en kaller depersonalisasjon så er det dette faktum som viser seg i bevistheten, men en har ikke klart å integrere dette med den rasjonelle delen av hjernen og derfor føles det svært ubehagelig.

Om det jeg snakker om er psykose eller ikke, vel la oss se. Dette er symptomene på psykose ifølge helsenorge.no

Trekker seg tilbake fra familie og venner

Ja, mens jeg er i tilstanden. det kan vare noen timer eller t.o.m. et par dager. Dette er naturlig, jeg opplever en ny side ved meg selv som jeg studerer nøye.

Er redd for å forlate huset

Noen ganger, men kun når rusen fortsatt er i kroppen. Dette er helt naturlig, det kan føles som for mye å gå ut hvis en virkelig er skikkelig høy.

Kutter ut trening og hobbyer
Selfølgelig, er opptatt med nye ideer og tanker. (Er derfor jeg foretrekker å røyke sjeldent og mye)


Sover dårlig eller snur døgnet
Ja

Er ekstremt opptatt av et spesielt tema
Absolutt

Gjør det dårligere på skolen eller i jobb
Ja, er derfor en helgegreie for meg.

Har problemer m​ed å konsentrere seg og huske ting
Ja, jeg kan kun konsentrere meg om akkurat det jeg vil konsentrere meg om, ting som arbeid og skole er uaktuelt

Snakker om eller skriver ting som ikke gir mening
Ja, i hvert fall før jeg har integrert innholdet av trippen slik at jeg kan utrykke den i et så klart og tydelig språk som overhodet mulig.

Får panikk, er svært trist eller har selvmordstanker
Panikk kan fort skje. Trist eller selvmordstanker nei, vil heller kalle det tanker om selvutslettelse som i død av egoet.

Virker likeglad eller har store svingninger i humøret
Ja takk, begge deler.

Hører stemmer som ingen andre hører, eller ser ting andre ikke kan se
Stemmer kan intreffe, men sjeldent. Og bare hvis jeg holder på å gjøre noe dumt, at jeg ser ting andre ikke kan se er helt sikkert.

Tror at andre lager et komplott, spionerer på seg eller følger etter seg
Dette kan skje, men dette har helt å holdent å gjøre med å forstå at du styrer din egen virkelighet via ditt perspektiv på hva som er virkeligheten. Jeg kan derfor som oftest rimelig lett komme ut av slike uvesentlige sinnstilstander.

Tror de blir påvirket til å gjøre ting av for eksempel TV eller radio
Hvis du ikke tror at våre handlinger er påvirket av TV og radio så er du dum! Hva skulle ellers vært poenget med reklame?

Tror de har spesielle evner og kan lese andres tanker
Ja, cannabis øker ens sosiale innsikt. Og en kan bli svært dyktig på å lese det sosiale spillet. Jeg klarte f.eks. å få tilbud om å bli med hjem til tre damer på samme kveld, takk til cannabis og de sosiale innsiktene den gir meg.

Tror tankene blir påvirket av andre
Hvis du tror at du ikke blir påvirket av andre så har du levd i en hule de siste tiårene.

Uvirkelighetsfølelse
Ja, det finnes ingenting slikt som èn virkelighet, det er like mange ulike virkeligheter som det mennesker. At det finnes en absoult og evig virkelighet er dog meget mulig.
Vis hele sitatet...
Deres Høyhet, De har dessverre ikke forstått noenting av hva en psykose er.

Tror du det er reklamepåvirkning de mener når de snakker om vrangforestillinger knyttet til medier? Tror du kutte ut venner og hobbyer betyr at du ikke er ute og trener med kompisene akkurat mens du røyker? Tror du uvirkelighetsfølelse handler om forståelse for andres synsvinkel?

Det er ingenting gøy med psykose.

Sitat av Hans Høyhet Vis innlegg
Det er kanskje mer fordi jeg har studert en del og kanskje bruker ord (visse steder) som ikke er å finne i dagligdagspråket (fordi det er blitt naturlig for meg å skrive slik, ikke for å bevise noe).
Vis hele sitatet...
Det er ikke så mye ordene vi stusser på her, som hvordan du har stablet dem etterhverandre.
Sist endret av *pi; 3. mai 2019 kl. 09:23. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.