View Single Post
Jeg skiller meg kanskje ut fra de fleste cannabisbrukere da jeg liker å røyke sjeldent, men i store doser og i et mørkt rom alene med mine tanker. Jeg har funnet ut at dette er en fin måte å indusere psykose på. Jeg ser ikke på psykose som noe negativt, jeg har hatt 100 ulike psykoser i løpet av få timer og jobbet meg gjennom alle ved hjelp av cannabis. Jeg tror vi totalt misforstår hva psykose er i vårt samfunn, vi tror det er en sykdom.

Jeg har en annen forståelse: å gå inn i en psykose er å møte ditt ubeviste tankeliv. Din rasjonelle og ubeviste del møter hverandre. Når du utfører det indre arbeidet som er nøvendig for å komme ut av psykosen med ny innsikt så lærer du om deg selv, du finner din kreativitet, du lærer å tørre å tenke selv slik som alle virkelig kreative mennesker gjør.

Samfunnet er positivt da det gir regler, og vi trenger regler. Samtidig er det negativt da alle disse usagte reglene er med å skape deg - som et produkt av det samfunnet du er vokst opp i, ikke som et helhetlig menneske som kjenner seg selv og verden.

Desverre vet svært få hvordan de skal håndtere en psykose. jeg kan gi disse tipsene:

1. Aldri tro helt på deg selv. Du er et uferdig arbeid.

2. Se ting fra ulike perspektiver: en psykose oppstår gjerne da du prøver å forstå noe, men fra helt feil perspektiv. Kanskje du tror du prøver å forstå de evige transcedente sannheter, med det du egentlig prøver å forstå er hvorfor du har sosial angst.

3. Studer ditt eget språkbruk: jeg kunne skrevet flere bøker om dette, men hvordan du bruker språket er helt sentralt for hva du får ut av psykose-tripper. For eksempel er det mulig å bruke et religiøst språkbruk om dagligdagse ting, og det er mulig å bruke et dagligdags språk om religiøse ting. Finn ut hva du egentlig prøver å si! og ikke la deg lure av språket. Ikke tro at f.eks metafysisk religiøs språkbruk er noe dypere enn hverdagsspråket.

4. Det finnes ingen hemmeligheter, alt ligger ute i det åpne: Hvis du er åpen for alt livet kan tilby, vil livet åpne seg for deg.


5. Du skaper din egen virkelighet: dette er ikke bare new-age tull, det stemmer faktisk. Psykoser kan hjelpe deg å se hvordan du via din sinnstilstand skaper et perspektiv på verden som igjen gjør verden til det du tror du ser.


Ok, jeg kunne fortsatt slik, men jeg har andre ting å gjøre.

En ting til. Jeg vil anbefale alle som bruker psykedelika for å bli kjent med seg selv å lese bøker. Kunnskap er alfa omega når du skal integrere erfaringer, du trenger knagger å henge disse erfaringene på. Og for den rasjonelle hjernen er dette ord og konsepter. Psykedelika kan også f.eks. gi langt dypere forståelse av hva Jung snakket om, har du lest mye vil du også få mye mer ut av psykedeliske stoffer. Å ta psykedelika som 18 åring er, vel totalt unøvendig med mindre du er unormalt intellektuel og belest.
Sist endret av Hans Høyhet; 3. mai 2019 kl. 00:20. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.