View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Som svart tidligere er ingen land trygge å bestille fra. Heller ikke innenlands er trygt. Å bestille til egen postkasse er selvmord i større eller mindre grad.

Sitat av Kamelia Vis innlegg
Dealere er jo businessfolk. Du forventer vel ikke at du går inn på rema og må vente en halvtime før kassamannen kommer. Når jeg avtaler tidlig på dagen om å møte klokken 16:00 forventer jeg at selgeren møter opp 16:00 og ikke 16:30 eller 17:00.
Vis hele sitatet...
Nei, dealere er ikke nødvendigvis businessfolk. Det er ulike grunner til hvorfor de selger, hva de selger og til hvem de selger. Jeg vil vel si at du kan kalle ekstremt få for "business"-folk. Du kan heller ikke sammenligne forholdet ditt til en dealer med et kundeforhold til en bedrift som selger lovlige varer.

La meg sitere en annen post jeg skrev for å skille dealere økonomisk:

1 Dealer uten økonomisk fortjeneste for å betjene egen rusbruk
2 Dealer med økonomisk fortjeneste som også ruser seg billigere
3 Dealer med økonomisk fortjeneste som ikke ruser seg (sjeldent)

Tror du at du får ulike svar og prioriteringer fra hver av disse? Tror du kvaliteten på produktet varierer? Jeg tror ja i stor grad. Da har vi kun tatt for oss dealeres økonomiske forhold.

Hvilke rusmidler tar dealeren din og hvilke selger han? Tror du det er forskjell på en som selger bare grønt og en som selger amfetamin og brunt? Tror du rusbruk kan påvirke hvor flink en dealer er å møte deg tidsnok?

Poenget her er at for deg å se på en dealer og forvente noe på generelt grunnlag er meningsløst. Du er tross alt i undergrunnen og her finner du alt mulig av søppel. Om dealeren din ikke bryr seg om å møte deg tidsnok som hovedregel, så driter han i deg. Hva gjør du? Jobber sakte men sikkert mot å ordne deg bedre kontakter.