Tråd: ingen venner
View Single Post
Det er ikke sant at man ikke kan få venner som voksen, men det er ikke like vanlig og ikke like lett. Jeg har vanskelig med å omgås folk generelt og har på tross av dette klart å skape meningsfylte vennskap i voksen alder. Det er absolutt håp, så ikke se så veldig mørkt på det i hvertfall!
Du reflekterer godt rundt din egen situasjon syntes jeg, det er en bra forutsetning for å få en venn. Kommer langt med ærlighet, selvinnsikt og ved å prøve å tone ned rusen så den ikke kommer i veien for ting som kan gjøre hverdagen bedre og lettere og ikke minst ikke kommer i veien for sosiale relasjoner generelt.

Kanskje er du ikke like flink som andre, kanskje er du en form for "byrde" for samfunnet i noens øyne osv., det kan godt være noe sannhet i dette alt ettersom hvordan du ter deg og hvem du spør, men det er i hvert fall ikke sant at du er verdiløs, at ingen vil like deg, at du ikke er verdt noe. Det er ikke dumt av deg å ønske at noen skal være din venn! Dette har du lov til å ønske deg uansett, og alle fortjener og de fleste kan finne en venn.

For min del høres du rimelig oppegående ut fordi du reflekterer rundt situasjonen din og du har med deg et sett med erfaringer som kan gi nye blikk på samfunnet generelt. Er dritt lei av over achieving a4 mennesker som raller om de samme tingene der de sitter med fredagstacoen sin. Vil mye heller eksistere med en "verdiløs mann" over en kopp kaffe og være litt til. Det er et marked for hva du representerer og kan levere inn mot vennskap absolutt, men du må ta tak i deg selv og få litt orden på ting. Det er vanskelig å være noe for andre om du ikke kan være noe for deg selv. Det blir som å så frø i saltet jord, ingenting vil vokse på sikt.